رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان همدان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۰ واحد آرایشگاه زنانه استان نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، زهرا مرادی،رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان همدان از زیان ۸۰ درصدی کرونا به آرایشگاه‌های زنانه این استان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۰ واحد آرایشگاه زنانه سطح استان همدان به دلیل شرایط کرونا تعطیل و نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کرده‌اند.

او افزود: بیش از ۶۰ درصد صاحبان آرایشگاه‌های زنانه این استان زنان سرپرست خانوار هستند و امرار معاش زندگی آنان از طریق واحد آرایشگاه است و کرونا و تعطیلی‌های کرونایی موجب زیان های زیادی به این قشر شده است.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان همدان تأکید کرد: محل استقرار ۸۰ درصد از آرایشگاه‌های زنانه استان استیجاری است و تعطیلی‌های پی در پی، کسادی بازار، ناتوانی در پرداخت اجاره بها و نیز عدم توانایی در پرداخت مالیات از عمده دغدغه‌های این آرایشگاه‌ها بوده که حتی این دغدغه‌ها موجب آن شده که برخی از واحد‌ها نسبت به ابطال پروانه کسب و عدم فعالیت خود اقدام کنند.

مرادی با بیان اینکه آرایشگاه‌های زنانه استان همدان شامل سطح یک و سطح دو بوده و از این تعداد ۵۵ واحد صنفی سطح یک و مابقی سطح دو هستند، تصریح کرد: آرایشگاه‌های سطح یک معمولا دارای شش تا هفت مدرک تخصصی آرایشگری از فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف هستند.

مرادی بیان کرد: در ایام کرونا تعداد ۱۱۵ واحد صنفی آرایشگاه‌های زنانه استان همدان موفق به دریافت تسهیلات کرونایی از شش تا ۱۶ میلیون تومان شده‌اند که تا حدودی از مشکلات موجود این واحد‌ها کاسته شد.

او افزود: با توجه به اینکه ۶۰ درصد از مالکان آرایشگاه‌های زنانه استان همدان زنان سرپرست خانوار هستند از مسئولان امر درخواست داریم تا بقیه آرایشگاه‌های زنانه سطح استان از دریافت تسهیلات کرونایی بهره‌مند شده و به راحتی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان همدان در ادامه با بیان اینکه آرایشگاه‌های زنانه سطح استان ملزم شده‌اند که نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کرده و برای ادامه فعالیت دارای کارت واکسن باشند، تأکید کرد: در این زمینه به تمامی آرایشگران سطح استان پیامک داده شده است ضمن اینکه آرایشگران موظفند به صورت ۱۰۰ درصد برای مشتریان خود دارای نوبت دهی باشند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.