بادام زمینی دارای خواص فراوانی است و می‌تواند تاثیر زیادی برای درمان افسردگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه افراد زیادی مصرف بادام زمینی را در رژیم غذایی خود دارند و افراد کم سن و سال در لیست خوراکی های خود حتما از آن ها استفاده می کنند. جالب است بدانید که این خوراکی خوشمزه دارای فواید زیادی برای سلامت بدن و تقویت آن است که در ادامه می خوانید. 

بادام زمینی شامل ویتامین‌هایی مانند: منگنز، نیاسین، ویتامین E، اسید فولیک، فیبر، فسفر و ... است که باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیک در بدن انسان می‌شود. ارزش غذایی این خوراکی خوشمزه در هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی شامل ۵۶۷ کالری، ۴۹ گرم چربی کامل، ۱۸ میلی گرم سدیم، ۷۰۵ میلی گرم پتاسیم، ۱۶ گرم کربوهیدرات کل و ۲۶ گرم پروتئین است.

این نکته را حتما به یاد بسپارید که خوردن بادام زمینی از بروز بیماری هایی مانند: سرطان، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری خواهد کرد و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می‌دهد. دانشمندان در جدید ترین مطالعات خود به این نتیجه دست یافته اند که مصرف دو بار بادام زمینی در هفته برای بانوان باعث کاهش چربی ها بدن و جلوگیری از اضافه وزن خواهد شد. 

گفتنی است که پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها بوده و دارای محتوای بالای فیبر رژیمی است. انواع مختلف پوست بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی خواهد بود. آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهم‌ترین عامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان‌های سالم و قوی است.

جالب است بدانید که بادام زمینی برای درمان افسردگی تاثیر بسیار زیادی دارد؛ در واقع عامل اصلی افسردگی سطح پایین سروتونین است؛ بنابراین لازم است تا برای جلوگیری از بروز بیماری های مختلف حتما به صورت دو بار در هفته از کره بادام زمینی استفاده کنید. خوردن بادام زمینی به صورت منظم باعث جذب کلسیم، چربی‌ها و کربو هیدرات‌ها می شود.  

مضرات بادام زمینی را بشناسید

برخی متخصصان مدعی هستند که بادام زمینی منجر به تولید سم می شود و مصرف زیاد آن تغییر رنگ چشم ها و بی اشتهایی را به همره خواهد داشت. 

متخصصان طب سنتی هم تاکید می کنند که اگر افراد به مصرف بادام زمینی حساسیت یا آلرژی دارند نباید آن ها را میل کنند. 

مشکل کیسه صفرا و درد ناگهانی در سمت راست شکم احتمال دارد که به علت خوردن بادام زمینی باشد که در نهایت باید از مصرف آن پرهیز کرد.

دانشمندان می گویند که مصرف متعادل کره بادام زمینی باعث کاهش ۲۵ درصدی سنگ صفرا می‌شود؛ چراکه بادام زمینی‌ها توانایی کاهش کلسترول تا حد زیاد را دارند.

پتاسیم موجود در بادام زمینی دو برابر سدیم است؛ بنابراین مصرف کره بادام زمینی برای بیماران قلبی و کسانی که فشار خون بالایی دارند بسیار مفید خواهد بود و تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار