مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: ازابتدای سال جاری تا پایان شهریور امسال بیش از ۳۶ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سید علی موسوی جم مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  کردستان اظهار داشت: مردم نیکوکار استان کردستان از ابتدای سال جاری بیش از ۳۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که این میزان حدود ۶۴ درصد از زکات هدف گذاری شده این استان بوده است.

موسوی جم با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه شورای زکات کشور، فقرا و نیازمندان در اولویت دریافت وجوهات زکات هستند افزود: از میزان زکات جمع آوری شده در استان ۹۰ درصد آن صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شده و ۱۰ درصد آن نیز صرف انجام پروژه‌های عمرانی عام المنفعه شده است.

او به مصارف زکات در کردستان نیز اشاره کرد و گفت: از محل زکات داده شده کردستانی ها به بیش از ۱۱۸ هزار نفر نیازمند کمک شده و علاوه بر آن حدود ۳۴۰ مورد کمک هزینه درمانی، ۲۰۱ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۸ مورد خرید و احداث مسکن و ۳ مورد تعمیر و بازسازی مسکن برای نیازمندان استان انجام گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در ادامه به عملکرد شورا‌های زکات شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه شهرستان دیواندره عملکرد مطلوب تری داشته و از شهرستان‌های موفق بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.