وزیر کشور گفت: استاندار هرمزگان با برنامه جهادی زمینه شکوفایی بندری و اقتصاد دریا در هرمزگان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، وحیدی وزیر کشور در مراسم آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان گفت: انتظار حرکت جهشی-جهادی از آقای دوستی استاندار جدید هرمزگان داریم تا زمینه شکوفایی بنادر هرمزگان فراهم شود.

وحیدی افزود:هرمزگان استان بسیار مهمی است، اگر از ابعاد مختلف این استان را نگاه کنیم هرمزگان استانی ویژه و یگانه است، استانی که تنگه هرمز در آن قرار داد از نظر استراتژیک از مهمترین نقاط دنیا به شمار می‌آید.

او افزود: هرمزگان همچنین استانی با ظرفیت‌های عظیمی همچون ترانزیت، صنعتی، تولیدی، با مردمی خونگرم و مهربان که مقصد گردشگری و اقامت بسیاری از مردم از سایر نقاط کشور است.

وزیر کشور گفت:زمانی که از اقتصاد دریا محور صحبت می‌شود قطعا هرمزگان استان کلیدی است و در استراتژی توسعه صنایع و تمدن دریایی و صنایع دریایی مانند کشتی سازی هرمزگان نقش کلیدی و استراتژیک ایفا می‌کند و زمانی که در رابطه با بازرگانی صحبت شود نقش هرمزگان نقش پررنگ و کلیدی است.

وحیدی گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌های دانش بنیان در این استان از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند و با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده استان آیا روا است که دم از بیکاری و فقر در استان بزنیم، با این حجم از ثروت هرمزگان این آمار از بیکاری و فقر دور از انتظار است.

او افزود:اشکالی که در سیستم اداری ما وجود دارد این است که بسیار دولت محور شده است، اقتصاد و اداره دولت مردم محور است، اگر همه فعالیت‌ها را به تهران و مرکز محدود کنیم و محوریت بر این شهر باشد نمی‌توان راه به جایی برد.

وزیر کشور گفت:با توجه به ثروت هرمزگان نه تنها نباید این استان جز استان‌های محروم و کم‌تر توسعه یافته باشد بلکه این استان باید محل تزریق توسعه به سایر نقاط کشور باشد.

وحیدی افزود:کار آفرینی زمینه و لازمه پیشرفت استان است که البته دولت نیز باید در این راه در کنار بخش خصوصی باشد و لازم است که مردم، نخبگان، دانشگاهیان  را پای کار بیاوریم.

او گفت: چرا نباید زمانی که از بنادر مهم دنیا سخن به میان می‌آید، نام بندرعباس بدرخشد قطعا همه ظرفیت و زمینه‌ها برای شکوفایی این بندر و هرمزگان وجود دارد و از جناب دکتر دوستی می‌خواهیم به صورت جهشی و جهادی این ظرفیت‌های را به زمینه ظهور برسانند.

وزیر کشور افزود:پیشنهاد پست‌های زیادی برای آقای دوستی بود و ایشان حتی یکی از کاندیدا‌های وزارت نفت بودند، اما صلاح دانستیم با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های ایشان، سکان استان مهمی مانند هرمزگان را بر عهده این نیروی انقلابی و جهادی بگذاریم.

وحیدی گفت:دشمنان نظام و رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه افکنی و خرابکاری‌هایی در منطقه و کشور‌های همسایه هستند، اما نظام جمهوری اسلامی اجازه شیطنت به هیچ احدی نخواهد داد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.