منصف المرزوقی، رئیس جمهور اسبق تونس تاکید کرد دولت جدید این کشور هیچ جایگاه و مشروعیتی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، منصف المرزوقی، رئیس جمهور اسبق تونس در مصاحبه با این شبکه گفت: دولت جدید هیچ جایگاه و مشروعیتی ندارد و سرنوشت آن شکست است.

المرزوقی افزود: بیشتر اعضای دولت، تجربه سیاسی و اقتصادی لازم را ندارند در حالی که کشور برای خارج شدن از بحران‌ها به دانش و تجربه نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: اوضاع سیاسی در تونس مستلزم پایان کودتاست. زیرا این دولت نامشروع است، چون بر اساس قانون اساسی که به آن سوگند خوردند، باید از پارلمان رای اعتماد بگیرد. اما پارلمانی وجود ندارد. عجیب است که اعضای کابینه به قانون اساسی سوگند خوردند که اصلا وجود ندارد یا تعلیق شده است. این دولت هیچ جایگاهی در برابر طرف‌های خارجی که خواهان تعامل با دولت قانونی هستند، نخواهد داشت.

المرزوقی گفت: ما با بحران شدید سیاسی روبرو هستیم و باید دولت وحدت ملی تشکیل شود، در حالی که این دولت، دولت تفرقه ملی است زیرا همه طرف‌های سیاسی از آن حذف شده اند.

نجلا بودن، ​​نخست وزیر منتخب تونس روز گذشته (دوشنبه) ضمن اعلام فهرست وزرای خود در کاخ قرطاج مقابل قیس سعید، رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد.

نجلا بودن همچنین اعلام کرد که اولویت دولت او بازگرداندن امید به مردم برای آینده‌ای بهتر و ایجاد اعتماد بین مردم و دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار