در جریان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحد بر روی پله یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۲۱ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز سه شنبه 20 مهرماه در ابتدای معاملات با افت   2 هزار و 665 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 454 هزار واحد قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افت ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحدی بر روی پله یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۲۱ واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «شستا» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «فسبزوار»، «کیمیاتک» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.


بورس امروز سقوط کرد!

شاخص هم وزن نیز با اُفت ۱۲ هزار و ۱۸۴ واحدی بر روی پله ۴۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان رسید.

بورس امروز سقوط کرد!

افت 350  واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با افت ۳۵۰ واحدی روی پله ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۴ میلیارد تومان رسید.

بورس امروز سقوط کرد!

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فایرا، خنصیر و فخوز به ترتیب با ۹۵.۸۶، ۳۶.۸ و ۲۷.۹۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. فارس، شستا و فولاد به ترتیب با ۳۴۲۸.۳۴، ۱۹۴۳.۶۲ و ۱۷۵۰.۶۲ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های زاگرس، فجهان و شکام به ترتیب با ۴۷.۷۱، ۱۰.۸۲، ۲.۵۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. آریا، صبا و شگویا به ترتیب با ۷۹.۵۸، ۲۱.۶۸، ۲۱.۳۲ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵ هزار و ۵۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. فرآورد‌ه های نفتی، فلزات اساسی و خودرو در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بورس امروز سقوط کرد!

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های چکاپا، خنصیرو حپترو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کساپا، لخزر و سخزر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بورس امروز سقوط کرد!

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های غگیلا، شکام و غمینو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های ریشمک، زدشت و شراز بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


بورس امروز سقوط کرد!
برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، بارند و فردا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های وسرضوی، کدما و کمند در بورس تهران داشتند.

بورس امروز سقوط کرد!

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد 864 ، اعتماد و اراد 50 و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد 864 ، اراد 404 و اراد ۴۵ در فرابورس تهران داشتند.

بورس امروز سقوط کرد!

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، شپنا و لپارس بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و کمند بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

بورس امروز سقوط کرد!

همچنین اراد ۸۶۴، اراد ۴۰۴ و اراد ۷۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، فجهان و کرمان بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

بورس امروز سقوط کرد!
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۲۱:۰۰ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
ریزش سنگینی که دلیل منطقی نداشت

دلیل بهتر از این آقایون باید خرج سفرهاشونو از جیب مردم بیچاره در بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
اقایان رضایی زاکانی قاضی زاده که هر هفته 3-4 بار از بورس انتقاد میکردین چرا ساکت شدین ؟ شما که وعده حل مشکلات بورس توی 3 روز داده بودین ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۵۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
کجاست اون وعده های رییس جمهور
میگفت ضرر هاتون جبران میشه میرفت تالار شیشه ای سخنرانی میکرد حالا یک کلام حرفی نمیزد فقط شعار انتخاباتی بود دستش گردن همون روحانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
باشه
آخرین اخبار