مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: تزریق واکسن کرونا به ۱۰۹ هزار و ۷۹۰ نفر از اتباع خارجی در مشهد صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: با تأکید بر اینکه تزریق واکسن  به اتباع خارجی رایگان است، بر اساس سند ملی واکسیناسیون و همچنین اصول پیشگیری از کووید ۱۹ باید همه افرادی که در کشورمان حضور دارند اعم از ایرانیان و اتباع خارجی واکسن دریافت کنند و این سیاست نظام و وزارت بهداشت است.

او افزود: در طرح سراسری واکسیناسیون کرونا اتباع خارجی دارای کارت آمایش نیز مشابه شهروندان مشهدی در نظر گرفته شده اند و شرایط واکسیناسیون برای این گروه مطابق سایر شهروندان فراهم است.  با بیان اینکه مشهد در واکسیناسیون اتباع خارجی، در کشور پیشتاز است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع ۱۰۹ هزار تبعه خارجی واکسینه شده، ۱۷ هزار و ۲۰۴ نفر دز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند.


تمدید کارت آمایش اتباع خارجی تا پایان مهر


هاشمی درباره کارت آمایش اتباع بیان کرد: اتباع خارجی که در کشور و از جمله مشهد زندگی می‌کنند باید کارت آمایش داشته باشند. این کارت برای اعتبار باید هر سال در بازه زمانی مشخص تمدید شود.

او با بیان اینکه برخی اتباع در تمدید کارت آمایش خود سهل انگاری می‌کنند، تصریح کرد: مهلت تمدید کارت آمایش اتباع خارجی تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: برخی اتباع خارجی که برای تمدید کارت آمایش خود مراجعه نمی‌کنند، از برخی امتیازات و خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

هاشمی اظهار کرد: ارائه بسیاری از خدمات مهم شهری به ویژه در حوزه ثبت نام‌های دانش آموزی و دانشجویی و برخی خدمات دیگر منوط به داشتن اعتبار کارت آمایش است.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.