مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل دموکراتهاست به تعویق سقف بدهی‌های دولت تا اوایل ماه دسامبر رای مثبت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دموکرات‌ها که با اختلافی کم کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند با تصویب تعویق سقف بدهی‌ها دولت تا اوایل ماه دسامبر سال جاری میلادی موافقت کردند تا بدین ترتیب از تعطیلی دولت موقتاً جلوگیری کنند.

وزارت خرانه داری آمریکا در بیانیه‌ای که در روز‌های اخیر منتشر شد اعلام کرد دیگر نمی‌تواند بدون کمک کنگره آمریکا بدهی‌های دولت را پرداخت کند.

این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا نگرانی از تعطیلی دولت در شرایط وخیم اقتصادی این کشور را به طور موقت رفع کرد، اما پیش بینی می‌شود اختلافات سیاسی میان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه بر سر این توافق بالا بگیرد.

ریچارد نیل یکی از نمایندگان دموکرات مجلس گفت: ما به طور موقت از تعطیلی دولت در هفته آینده جلوگیری کردیم، ولی در ماه دسامبر این اعضای کنگره هستند که باید تصمیم بگیرند کشور را وارد بحران تازه‌ای کنند یا خیر.

جمهوری خواهان مجلس هم معتقدند دموکرات‌ها باید خود مسئولیت بدهی‌های کلان دولتی را برعهده بگیرند و راه حلی منطقی برای آن پیدا کنند. آن‌ها هشدار داده اند که تا ماه دسامبر هیچ کمکی برای خلاصی دولت از این مخمصه نخواهند کرد.

این در حالیست که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و برخی نمایندگان دموکرات مجلس بار‌ها اعلام کرده اند بخش عمده‌ای از این بدهی به دلیل سیاست‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا به وجود آمده است.

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان مجلس هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به جو بایدن اعلام کرد: من هیچ تلاشی برای کاهش پیامد‌های سوء مدیریت دموکرات‌ها در آینده نخواهم کرد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در جمع خبرنگاران گفت امیدوار است در دسامبر راه حلی منطقی با توافق دو حزب برای بدهی‌های دولت پیدا شود.

وی از پیشنهاد دموکرات‌ها مبنی بر برداشتن سقف بدهی‌های دولتی استقبال کرد و گفت این پیشنهاد می‌تواند راه حلی کاربردی برای مشکلات فعلی دولت باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار