با راه اندازی خط جدید تولید کاشی و سرامیک در ساوه صادرات محصول از این شهرستان ۲میلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   با راه اندازی خط جدید تولید کاشی و سرامیک در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه صادرات محصولات از این شهرستان ۲میلیون دلار افزایش یافت.

مدیر عامل این شرکت تولید کاشی و سرامیک  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ارزش صادرات محصولات در سال گذشته بالغ بر ۱۶ میلیون دلار بود که با توجه به بهره برداری از خط جدید، صادرات به بیش از ۱۸ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

عزیزیان افزود: ظرفیت تولید در این واحد سالانه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع بود که با راه اندازی خط جدید ۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید در شرکت و مجموع کل کشور افزوده خواهد شد.

او اضافه کرد: برای راه اندازی این طرح مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده که برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد نموده است.

احدیان مدیرکارخانه شرکت تولید کاشی و سرامیک در ساوه هم گفت: در این مجموعه صنعتی سالانه ۷.۵ میلیون متر مربع انواع محصولات کاشی سرامیک و ۳ هزار تن انواع چینی بهداشتی دارد.

احدیان افزود: محصولات عرضه شده، پکیج کاملی از نیازمندی‌های صنعت ساختمان شامل، انواع کاشی‌های دیواری، کف، پرسلان و برای مصرف نمای ساختمان است.

او اضافه کرد: برای راه اندازی پروژه‌ی جدید از توانمندی‌های متخصیص داخلی در ساخت ماشین آلات استفاده شده که سالانه به این واسطه از خروج یک میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری نموده و با افزایش ۲۰درصدی صادرات در سال آینده به خودکفایی کشور در این صنعت کمک نماییم.

ایران با تولید سالانه حدود ۴۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، جز، ده تولید کننده برتر این محصول در دنیاست.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.