مسئولان وزارت علوم در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت حدود ۴ ترم از آموزش‌های مجازی و مشکلات و دردسر‌های آن برای دانشگاهیان، هم اکنون مسئولان وزارت علوم تصمیم به بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها در تاریخ ۱۵ آبان گرفته اند.

این تصمیمات یک دفعه‌ای آن هم قبل از پایان اپیدمی کرونا با موجی از اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور همراه است، در واقع آن‌ها معتقد هستند که آموزش‌های مجازی باید تا پایان اتمام ویروس کرونا همچنان ادامه داشته باشد؛ چرا که خیلی از محصلان خوابگاهی هستند و تجمع در محیط‌های سر بسته در طول شبانه روز می‌توانند سلامت جسمانی آن‌ها را با مشکل رو به رو کند.

خیلی از دانشجویان از این تصمیمات وزارت علوم راضی هستند، اما نظر دیگران اینگونه نیست، به همین علت باشگاه خبرنگاران جوان با چند نفر از دانشجویان در زمینه رضایت آن‌ها از حضوری شدن آموزش‌های دانشگاهی گفت و گویی داشته است که در ادامه می‌خوانید.

آموزش‌ها نباید تا پایان اپیدمی حضوری شوند

یکی از دانشجویان کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنده ترم سه مقطع کارشناسی هستم و فکر می‌کنم که تا پایان اپیدمی نباید آموزش‌ها حضوری شوند، وگرنه سلامت تمامی هم وطنان به خطر می‌افتد و مجدد با وضعیت بد کشور مواجه خواهیم شد.

همه دانشجویان منتظر آموزش‌های حضوری نباشند/ پاسخ مسئولان وزارت علوم به سوالات دانشجویان در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان

صدمه به کار دانشجویی با حضوری شدن آموزش‌ها

یکی از دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به ما اطلاع داده بودند که آموزش‌ها از ۱۵ مهر برای دانشجویان ارشد حضوری می‌شوند، اما تاکنون چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است.

او افزود: برای دانشجویانی که سر کار می‌روند بهتر است تا آموزش‌ها همچنان مجازی ادامه پیدا کنند؛ چرا که به کارشان صدمه وارد خواهد شد، اما به صورت کلی باید گفت که کیفیت آموزش‌های آنلاین یا غیر حضوری مشکل دارند که مسئولان باید روی این زمینه تمرکز کنند تا معضلات رفع شوند.

تقویت ارتباط با محیط‌های دانشگاهی در صورت حضوری شدن آموزش‌ها

یکی از دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دوست دارم هرچه سریع‌تر آموزش‌ها حضوری شوند و با محیط دانشگاه و دوستان و استادان ارتباط بگیرم، از ابتدای کرونا تاکنون آموزش‌های ما مجازی بوده اند و حضوری شدن کلاس‌ها ما را خوشحال خواهد کرد.

همه دانشجویان منتظر آموزش‌های حضوری نباشند/ پاسخ مسئولان وزارت علوم به سوالات دانشجویان در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان

دانشجویانی که واکسن نزده اند، نباید در کلاس‌ها حاضر شوند

یکی دیگر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اضافه کرد: بنده فعلا هیچ کدام از دز‌های واکسن کرونا را تزریق نکرده ام و قصدی هم برای آن ندارم؛ بنابراین اگر آموزش‌ها حضوری شوند برای آن دسته از دانشجویانی که واکسن تزریق نکرده اند، نمی‌توانند در کلاس‌های دانشگاهی حاضر شوند.

آموزش‌های حضوری از ۱۵ آبان برای تمامی دانشجویان محقق می‌شود؟

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که در دهم مهر اطلاع رسانی شد، آموزش حضوری تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد از ۱۵ مهرماه و دانشجویان کارشناسی از ۱۵ آبان باید در دانشگاه‌ها شروع شود.

او افزود: طبیعتا اجرای این مصوبه باید به صورت تدریجی انجام شود، در واقع به دلیل این که مصوبات این ستاد قانونی است؛ بنابراین ملزم به عملی کردن آن هستیم و باید فرآیند آموزش حضوری را آغاز کنیم.

خاکی صدیق تصریح کرد: اگر شرایط فراهم نباشد دانشجویان نمی‌توانند ۱۵ آبان به صورت حضوری آموزش ببینند، یعنی تمامی دانشجویان باید واکسینه شوند تا بتوانیم آموزش‌های غیر حضوری را به حضوری تبدیل کنیم؛ چرا که یکی از الزامات حضور در کلاس‌های درس این است که دانشجویان حتما دو دز واکسن را تزریق کرده باشند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استادانی هم که برای آموزش‌های حضوری قصد تدریس دارند، باید حتما دو دز واکسن را دریافت کنند، در صورت مهیا بودن چنین شرایطی می‌توانیم آموزش‌های حضوری را آغاز کنیم.

خاکی صدیق درباره وضعیت خوابگاه‌ها از ۱۵ آبان در صورت بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها در حال برنامه ریزی هستند تا بتوانند شرایط حضور دانشجویان را در خوابگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مهیا کنند.

او گفت: وقتی می‌گوییم بر اساس پروتکل محدودیت وجود دارد؛ چرا که خوابگاه‌های ما از نظر امکانات خوابگاهی محدود هستند؛ بنابراین همه این موارد نتیجه این است که همه ما باید در انتظار یک حضور تدریجی باشیم، یعنی دانشگاه‌هایی که آمادگی حضوری شدن کلاس‌ها را دارند از ۱۵ آبان می‌توانند آموزش‌های خود را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز کنند.

همه دانشجویان منتظر آموزش‌های حضوری نباشند/ پاسخ مسئولان وزارت علوم به سوالات دانشجویان در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان

بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها با اولویت بندی انجام می‌شود

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: باتوجه به آنچه که همه شاهد هستیم امسال به معنای دقیق کلمه می توان گفت که انتظارات علمی دانشجویان محقق می شود.

او درخصوص از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: بخشی از آموزش حضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود داشت، اما برای ما درمورد دانشجویان سال اول کارشناسی ارشد و مقاطع کارشناسی یک اصل یعنی سلامتی آنها ملاک است.

وزیر علوم افزود: طی جلسه‌ای که با روسای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم داشتیم، مقرر شد تا دانشجویان با اولویت‌بندی ورودی های مختلف در دانشگاه ها حضور یابند.

زلفی‌گل اضافه کرد: معاونان آموزشی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی مستقل خواهند داشت تا دانشجویان کارشناسی ارشد به آن دلیل که تعداد واحدهای کمتری نسبت به دانشجویان کارشناسی دارند، تعداد کلاس‌های بیشتری را برگزار کنند و کمبود کلاسهایشان جبران شوند.

او درباره تاخیر برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید گفت: یکی از دلایل تاخیر در برگزاری این مراسم، مشغله‌های زیاد رئیس جمهور بود البته آغاز سال تحصیلی را در دانشگاه صنعتی شریف برنامه ریزی و برگزار کردیم.

زلفی‌گل در خصوص آغاز برگزاری کلاس‌های حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد توضیح داد: ما به دانشگاه‌ها اختیار داده‌ایم تا با توجه به امکاناتی که دارند بتوانند برای ورود دانشجویان اولویت‌بندی کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۱:۱۵ ۲۰ دی ۱۴۰۰
باباچی میخواییدازجون ماچرافک میکنیدموش آزمایشگاهی شماییم؟بابااین اومیکرون یرایتش بالاترازپیکهای قبل چرامتوجه نیستیدمن بااین کروناچندنفرازعزیزانم ازدست دادم خودمم تادم مرگ رفتم بیام دانشکاه طرف ناقل خاموش باشه ومنم بگیرم جون من به جهنم یکی ازعزیزانم ازمن بگیره وفوت کنه یقه کی روبگیرم؟جون مادانشجوهاروضمانت میکنید؟تضمین میدیدکه کرونانمیگیریم‌؟ولم کنیدباهمین آموزشهای مجازی درسمون بخونیم دیگ بیچارمون کردیدبااین قانون های مسخره اتون
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۱:۱۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
شاید تا ابد این ویروس با ما باشه.فقط شرایط خودتون که تو شهر هستید و وضعیت اینترنتی خوبی دارید رو نگاه نکنید.اونایی که تو روستا دارن کلاس ها رو دنبال میکنن و هیچی از درس نمیفهمن چی؟؟به خاطر اینکه اینترنت خوب بشه از خونه بیرون میزنن تا یه جایی برن که وضعیت بهتر بشه.به اینا هم فکر کنید.بحث یه جلسه دو جلسه درس نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
هر‌چه‌زوتر‌حصوری‌شود‌برای‌کسی‌که‌دانشجو‌‌‌‌‌‌‌واقعی‌است‌بهتر‌‌است‌کسانی‌که‌مخالف.حضوری‌هستند‌شاغل‌هستند‌‌‌بلا‌خره‌آخرش‌چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
واقعا عجیبه. اگر کرونا گرفتیم و از درس و دانشگاه افتادیم اون وقت مجبوریم مرخصی بگیریم.واقعا چرا انقدر شتاب. از جاهای محتلف چطور تو خوابگاه با هم باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
تو سرمای زمستون کلاسهای بدون تهویه
همه تو دهن همدیگه
میخوان حضوری کنن؟؟؟
تو دلشون میگن هر چی بیشتر بمیرن بهتر
هر چی دانش آموز و دانشجو کمتر کارشون راحتتر، سبک بال تر هستن،، بچه های مردم براشون از باقالی پخته بی ارزش ترن،،، میخوان تو سرما و آلودگی تو کلاسهای کوچیک و پر جمعیت پنجره باز کنن؟؟؟ یا تو خوابگاه تو اتاق 4نفره یکی مریض بشه هر 4نفر مریض میشن و فردا هم سر کلاس میان و کل کلاس آلوده میشه،،،، مگه مهمه براشون اگه پیک هزارم هم بیاد و بچه ها و جوونای بیشتری کشته بشن،،، مسئولین از ماژیک وایت بوردشون بیشتر محافظت میکنن تا جون بچه ها،،، اما دنیا دار مکافاته،،، هر وقت کرونا تک رقمی شد حضوری کنن،، پارسال باهمین میزان کشته میگفتن قرمز
چه جوریه شعور مردم رو به سخره گرفتن و الان کردنش آبی!!! مگه با یه مشت بی عقل و نفهم سروکار دارین؟؟؟ مسخره بازیه مگه؟؟؟ تا کی میخوان خانواده ها رو عزادار کنن؟؟؟ حالا که کرونا باعث افزایش سل هم شده و آمار سل داره بالا میره،،، دارین بچه ها رو به قتلگاه میفرستین؟؟؟ دوباره اتوبوس ها و متروها فاجعه آمیز و کشنده تر،، کافیه دیگه،، کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
زمان تابستان که برق رفت یکی از امتحانات من صربه خورد و استاد دیگه از من امتحان نگرفت حالا فکر کنید من کرونا بگیرم دیگه براحتی ترمم رو حدف میکنند. یا اگر خانوادم کرونا بگیرند و من ناقل باشم از ترس حدف شدن درسهام میرم دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
حضوری کنید فقط. تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
هنوز ۴۰ میلیون از جمعیت ایران هنوز یک دوز واکسن رو هم دریافت نکرده اند انوقت می خوان بازگشایی انجام بدن واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
من حتی خودکار دست گرفتن رو یادم رفته با من یکی از درس خوندن حضوری حرف نزنید ://
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
#نه به کلاس حضوری
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۱۸:۵۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
فقط مجازی تا پایان کرونا
ما بچه کوچیک داریم متحلیم مسافت دور تو این آشفته بازار کرونا ب حضوری شدن کاملا مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
سلام من خودم سال یازدهمی هستم و مدرسه ما هفته ایی ۲ الی ۳ بار باز هستش و میتونم بگم کیفیت آموزشی در صورت حضور داشتن در کلاس خیلی بهتر از آموزش مجازی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
من خودم از آموزش مجازی بیزارم با کیفیت افتضاح سامانه های درسی ولی آموزش حضوری نشه تاپایان کرونا قطعا بهتره ،من خودم دچارمشکل ریوی هستم آیادوستان محترمی که تاکیدبرآموزش حضوری دارند ومسئولین تضمین جان من وافرادشبیه به من رامیکنند؟؟!!
متاسفانه خیلیها فقط به صرف دانشگاه رفتن وحضوردرمکان دانشگاه نظرمی دهند وجنبه های دیگر را مدنظرنمیگیرند
اگردانشجویان میتوانند دردانشگاه حضوریابد پس الزامی بودن زدن ماسک دیگربرای چیست؟؟

درخواست اندکی تفکر.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اون موقع که از ایران پا میشن میرن ترکیه ک توی کنسرت ابی و شادمهر و شایع و خلسه حضور داشته باشن ، ک خبری از کرونا و اینا نیست ...
اما ی دانشگاه ک توی کیفیت سواد و تحصیلات اثر مستقیم داره ، نباید حضوری شه چون ک کروناس
Iran (Islamic Republic of)
_
۲۰:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
اونایی که شما میگه پا میشن میرن ترکیه دوست عزیز اونا رو با کسایی که همش برا سلامتی‌شون تو خونه موندن مقایسه نکن بعضی ها فکر میکنن کرونا الکیه شما به خودت نگاه نکن مشکلی نداری یه گروه هستن تو خونه مریض دارن خودشون بگیرن اونم میگیری ...
کلی چیز دیگه الان اونایی میخوان حضوری بشه همین سر زبونشونه اون موقع رفتین شمال کرونا نبود ، اون موقع اون کار کردین نبود این کار کردین نبود ....
خوب یکم فکر بقیه هم باشین دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
فقط مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خب اگه ستاد کرونا اوضاع را اینقدر بی خطر میدونه که میشود حتی بچه های ۸،۹ ساله را در مدرسه دور هم جمع کرد،خب عقل سلیم به این نتیجه میرسه که اگه اوضاع اگه برای بچه هامون امنه،پس میشه مهمانی ها ودورهمی ها را هم دوباره از سر گرفت،چون این تصمیم یعنی ریسک بر سر کوچکترین وآسیب پذیرترین قشر جامعه،پس متعاقبا حتما دنیا برای بزرگترها هم امنه وبدون ریسکه وکلا کرونا بی کرونا،پس همگام با مسئولین بی تدبیر کشورم پیش به سوی عادی سازی ومرگ بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
همین الانشم خیلی از دورهمیا و مهمانیا برقرار شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ما برنامه کاریمون رو طبق مجازی بودن چیدیم و واحد برداشتیم اگر قرار بر حضوری بودن بود از روز انتخاب واحد باید میگفتن حضوری که ما هم تکلیف و برنامه کاریمون رو بدونیم اگر شروع ترم مجازی بوده باید تا پایان ترم هم مجازی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
انشالله که منظورت از برنامه، برنامه‌ی تقلب نباشه
:)
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۲۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خب تو این وضعیت دیگه کنکور دادن چیه من تو دبیرستان 2 سال مجازی درس خوندم امسالم ترم اول مقطع کارشناسی هستم ودارم مجازی درس میخونم خلاصه بگم اصلا هیچ کیفیت نداره فقط داریم وقتمون تلف میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
واقعا اموزش حضوری در شرایط جز استرس چیزی ندارد. هر فردی در منزلشون افرادب دارن که بیماری زمینه ای دلرن و بازگشایی نه تنها دانشجو بلکه خانواده دانشجو رو تحت الشعاع قرار میده.
مجازی بهترین تصمیمه
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۸:۵۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
با تصمیمات لحظه ای و خلق الساعه فاجعه انسانی برای نسل جوان و تحصیلکرده به بار نیارید لطفا
هروقت این پاندمی کشنده رو کاملا مهار کردید و یا واکسیناسیون عمومی رو ولو با همین واکسنهای بی کیفیت تکمیل کردید اونوقت به فکر بازگشایی ها باشید
نه اینکه چون دولت عوض شده پس رویکرد آموزشی هم باید عوض بشه و رویکرد انقلابی و جهادی به خودش بگیره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تا 1 بهمن مجازی است.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۲۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اینو به همتون میگم حتی به آقای میرزایی ما دانش آموزان و دانشجویان حضوری درس نخوندیم که بخوایم حضوری امتحان بديم یکم ما رو درک کنین با این طرز درس دادنتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
سلام
همون آموزش ها مجازی باشه بهتره نیاز به حضوری نیست خب ما به دانشگاه بریم ما از کجا بدانیم کی کرونا داره یا نداره لطفا حضوری نکیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
به نظر من آموزش مجازی باشه بهتره تا پایان کرونا چون در حالی که هر دانشجویی در مکان های می‌آید دانشگاه باعث افزایش رفت آمد و سرعت موج کرونا خواهد شد بنده خودم باید سه بار تاکسی بگیرم تا به دانشگاه هم برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
من میگم دانشگاه دو دست کنید اون به طور مثال من دانشجوی دکتری راحت هستم اینطوری من نیازی به دانشگاه ندارم الان کار من بیشتر روی تحقيقات و تئوری میچرخه ولی اون دانشجو که درس رادیکال یا انتگرال در مقطع کارشناسی نمی‌فهمه بگذارید بره دانشگاه مریض هم شد پای خودشون از چهارتا کلاس دو عدد بدید به مجازی دو عدد به طور مثال برای حضوری اول ترم هم در سامانه انتخاب کنن که استاد اون درس براشون حضوری باشه یا مجازی تمام شد و رفت
Iran (Islamic Republic of)
ندارم
۱۹:۱۹ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
سلام واقعا سایت های ترفند سه ، رعد آموز و چگونه شایت های خیلی خوبی هستن ممنون از سازنده هاشون
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۹:۱۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
دوستم کرونا گرفته ا ماه بیمارستان بستری بود هنوز باید چند ماه صبر کنه تا واکسن بزنه حساب کن اگه کلاسا حضوری بشن بیاد سر کلاس چی میشه،آموزش مجازی تو این شرایط بهتره چون شرایط حساس هست
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۱۹:۰۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
مجازی بهتره کافیه ا نفر داخل کلاس یا خوابگاه ناقل کرونا باشه ببین چی میشه.لطفا آموزش مجازی باشه تا کرونا از بین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
همدستی مافیای پزشکی و مافیای آموزش همین اصرار عجیب و غریب و مشکوک برای باز کردن هرچه زودتر مدارس و دانشگاه‌ها، اونهم زمانی که روزی دویست تا تلفات داریم، نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۹:۰۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
من با آموزش مجازی موافقم چون خوابگاهی هستم از کرونا می ترسم
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۹:۰۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
هر زمان احتیاج به ماسک زدن از بین رفت می توان گفت کلاسهای حضوری امکان برگزاری صددرصد داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
مردم هر شب عروسی هستند
همه جا کرونا نیست فقط او مدرسه و دانشگاه کرونا هست

لابد کرونا یک موجود غول پیکر است که مادر در عروسی مواظب است و نمی‌گذارد به فرزندش نزدیک شود و در مدرسه نمیتواند
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۲۱:۱۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
توامثال توتوعروسی هستندوهرهفته شمال وبغل میکنندماهارعایت کردیم والانم راضی نیستیم بااب مقطرهایی که به مردم بیچاره تلقیح کردن بریم زیرسقفی که 30نفردانشجومیخوان تنفس کننداونم دوساعت ماسک روصورتشون باشه که اگرم کرونانگیرن بعلت ماسک زدن حتمامرضهای دیگه وتنگی نفس پدرادمودرمیاره چرافکرمیکنیدبابازشدن مدارس ودانشگاه کروناهم ازکشور رخت میبنده؟ لطفاالکی تصمیم نگیریدیعنی اینکه خیلی دلسوزعلم هستیداول جون مردم واجب ترازعلمی که شمامدعیش هستیددوستانی کسانی رومیشناسم که دودوز واکسن زدن والان تخت قبرستون خوابیدن
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو ارشد
۱۸:۱۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
تو رو خدا جمع کنید این بازیو مسولان دانشگاه پیام نور خودشون راحت کردن کامل محازی اعلام کردن ☹☹☹پس دیگه کدوم دانشگاه میخواد باز شه از ۱۵ آبان ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
دانشجو ها هم راضی به حضور در دانشگاه بشن اساتید قصد حضور ندارند
Iran (Islamic Republic of)
کارشناسی پیامنور
۱۶:۰۹ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
میدونستیم میزنین زیرش من اگه دانشگاه باز نشه واکسن نمی‌زنم چرا هر روز یه چیزی میگین چرا باز نمی کنین می‌خواین همه بیسواد شن یا چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران جوان ظاهرا" در مجلس قانون محرمانه بودن اموال مسئولین به تصویب رسیده چرا راجع به این موضوع خبر یا گزارشی ارائه نمیدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
من الان خانم بارداری هستم که بچه مدرسه ای هم دارم اگر مدارس حضوری بشه جان خودم وبچه هایم به خطر می افته ویک خانواده نابود میشن هر روز هم استرس بهم وارد میشه که مدارس میخواد حضوری بشه چه کسی جوابگوی این استرس ها ونابودی خانواده ها هست اگر در خانواده من کسی کرونا بگیره اولین قربانی منم بعد خانواده ام هم نابود میشن پس لطفا این مسائل را هم مورد توجه قرار بدید وحرف از باز گشایی مدارس به صورت حضوری نزنید مسئولین محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
خوب اگر اینقدر استرس داری جانت مهم تر است پس یکسال بگذار بچه آن مدرسه برود یا اینکه پای تلویزیون شبکه آموزش بشیند و فقط برای امتحان مدرسه برود
چقدر خود خواهید شما که فقط فکر خودتون هستید
کمی هم اکثریت را در نظر بگیرید

حضوری که اجبار نیست میتوانید با بچه ات پا به پای مدرسه تلویزیونی بروی جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
نماز جمعه ها هم باز شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
الان خیلیا دارن از مجازی بودن مدرسه و دانشگاه منفعت میبرن به خاطر همینم نمیخوان حضوری بشه
وگرنه مجازی نه کلاساش نه امتحاناش به درد نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
نه اتفاقا نون را که مدرسه های غیر انتفایی میخورند با،حضوری شدن مدارس،زور اوناست که از جون مردم مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
کرونا بهانه است
الان سفر، جشن، عزا و همه چی سر جاشه فقط مشکل دانشگاهه

منم اگه معدلم سر آموزش مجازی چند نمره میرفت بالا میگفتم مجازی بمونه ولی خب ما که خودمون امتحان میدیم نمراتمون چندان تغییری نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
یکی از بچه ها خوابگاه ما کرونا گرفت. پشت سر اون 16 نفر دگ ام مبتلا شدن. تازه خوابگاه مثلا برای نصف ظرفیت دایر شده بود. الان فکر کن همه بیان خوابگاه. ببین چه بدبختی بشه. بخصوص واسه بچه هایی که علوم پزشکی هستن و داخل بیمارستان میرن واسه کاراموزی هاشون. منکه حاضرم مرخصی تحصیلی بگیرم ولی دانشگاه نرم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
بازگشایی دانشگاهها، شروع موج ششم کرونااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
حالا نه کار در رابطه با رشته ای که درسش رو خوندن برا شون هست،منتظر آموزش هم نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۸:۵۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
طرف مهندسی عمران خونده کنار باباش داره شاگردی مکانیکی خودرو انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
باید تا پایان ترم صبر کرد تا ببینیم وضع و اوضاع کلی جامعه از لحاظ کرونایی در چه شرایطی قرار میگیرد.
اونوقت میشه بهتر تصمیم گیری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
من کرونا داشتم، با دارو درمان یکم بهتر شدم. باید ۶ هفته بگذره تا بخوام واکسن بزنم.
تا خواستم برم واکسن بزنم دوباره دچار کرونا شدم.
من چطور بخوام برم حضوری دانشگاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید تب کرونا در کشور کاهش پیدا کنه تا بتونیم حداقل واکسن بزنیم، بازگشایی دانشگاهها پیشکش!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
من با اینکه دوز اول واکسن رو زدم، اما الان کرونا گرفتم.
احتمالا بچه من هم مبتلا شده و اگر به مدرسه برود ممکنه بچه های دیگه رو هم مبتلا کنه که در نهایت خانواده بچه های دیگه هم مبتلا بشن.
در کل بازگشایی مدارس در شرایط شکننده حاضر، کار بسیار خطرناکی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
افرادی که برای درس وقت میزارن از همه افراد جامعه عقبتر هستند نه کار نه پول نه سرمایه - جوانیشان را هم سر این درس میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
خودتونو مسخره نکنید .از این یک بام و دو هوایی خسته نشدید ..یه روز میگید دانشگاه ها حضوری میشه روز بعد میگید ببخشید نشد ..
یه روز میگید محدودیت ها برداشته شد روز بعد میگید نه هنوز هست ،یکم جدیت داشتن هم بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
آخه یه حرف هایی میزنن خداییش ! مگه قبل از کرونا ، دانشجویان کار نمی‌کردند؟ خب اون زمان دانشگاه ها حضوری بود ‌. لطمه ای به کارشون وارد شد اونموقع؟؟ طرف فکر نمیکنه و همینجوری حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۲۱:۲۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اونموقع دوسال ازجیبش نخورده بودالان بخاطرکرونادوساله همه مشاغل تقریباتعطیل بودن همین الانشم کارهاراه نیوفتاده صاحبکارهادنبال بهانه اندکه بیرون کنند
France
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
21:21
خب میتوانند وام دانشجویی بگیرند . درضمن دانشجو که نان آور خونه نیست که بخواد از جیب بخوره . از پدر و مادر و یا کفیلش پشتیبانی میشه . کسانی که پدر یا مادرشان فوت شده اند هم تحت پوشش کمیته امداد هستند ‌
اگر قرار باشد همه چیز را بر مبنای کرونا بگذاریم که همه باید وظایف خود را تعطیل کنند و به دنبال کار بروند . مثلا مادر خانواده که خانه دار است هم باید خانه را ول کند و به دنبال کار برود ... لطفا فکر کنید بعد حرف بزنید . . ‌.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی بیمار
۱۰:۴۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
مشکل وزارت بهداشت و علوم اینه که همه دانشجویان رو سالم فرض میکنه و بیماران رو یک مشت پیرمرد بالای ۶۰ سال.
دانشجوی جوان هم ممکنه بیماری زمینه ای داشته باشه و حتی با زدن واکسن در معرض خطر باشه پس تا پایان کرونا به صورت کامل نه دستوری حرفی از بازگشایی نزنید.
Sweden
مهدی
۱۶:۳۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
یکی رشته هنری میخونه چی باید چیکار کنه مثله بازیگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
واا ما هم که داریم مهندسی میخونیم اصلا برامون بازدهی نداره

خب میتونن علوم انسانیا یا رشته‌های حفظی رو مجازی بذارن مهندسیا پزشکیا هنریا ... که عملیترن رو باز کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
یه تصمیم بگیرین و اعلام کنین ، هر ماه شل کن سفت کن در میارن ، مردم رو مسخره کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
به نظرم کارشون عمدیه
Iran (Islamic Republic of)
dhfksjdfh
۱۰:۳۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
فعلا پیک جدید دریابید نمیخواد دانشجوها رو حضوری کنید!اول از بچه خودتون شروع کنید بعد مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
بازم تاخیر میخوره تا 1 دی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اون زمان که کرونا نبود وضعیت خوابگاه وخیم‌بود وای به حال الان که کرونا هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
چه عجب یه آدم عاقل پیدا شد
Iran (Islamic Republic of)
hvs
۰۹:۱۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اینکه بعضی دانشگاه ها فعال و برخی غیرفعال یعنی اینکه دولت نمیخواد مسولیتی قبول کنه اگه اوضاع خطری شد مسئول دانشگاهه اگه بقیه اعتراض به بسته بودن دانشگاه ها کردن بازم خود دانشگاه مقصره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
نمیدونم انشالله که هرچی خیره پیش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
فقط بلید بگویید ما توانستیم عقل هم خوبه آدم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اقایانی که الکی بدون فکر میگویند ۱۵ام بازگشایی و حصوری وغیره فکر ادم های خودشیرینی که تازه به مراتب بالای شغلی در بعضی از دانشگاها رسیده اند هم باشند یکی ازین اقایان قصد حضوری کردن کلاس هایی را دارد که همین الان ۲۰دانشجو کرونایی دارند و میگوید خودشان را بعد که خوب شدند برسانند و از دوشتانشان کمک بگیرند ای خدا مملکت از شر ادمهای بیمغز و خود شیرین نجات بده مشکل رفتن مغزها نیست مشکل ماندن بی مغزهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بالاخره که باید حضوری بشه

مجازی چیه یه عده بیچاره خودشون به زحمت درس بخونن و مجبورن امتحان بدن در مقابل یه عده دیگه با پول و تقلب و هرچی نمره‌هاشون بره بالا.

به خدا از وقتی مجازی شده بس که با گوشی و لپتاپ مشغولیم هر شب سردرد و چشم درد دارم
آخرین اخبار