رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان برنامه‌های هفته ملی پارالمپیک را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته پارالمپیک که در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، با حضور مهمانان و روسای هیات‌های ورزشی برگزار شد اظهارکرد: پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی دانش آموزان از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ مهرماه جاری با شعار تحرک، توانمندی و افتخار آفرینی برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و توسعه فضا‌های ورزشی در راستای همسان سازی ورزش‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و عادی افزود: پارالمپیک زمینه ساز پرورش جسم وروان، شناسایی و شکوفایی استعداد‌ها وتحکیم مبانی اجتماعی است

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش آموزان و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین، درآموزش وپرورش با برگزاری بازی، ورزش و ایجاد نشاط و شادابی برای دانش آموزان سعی در همسو شدن با سیاست‌های پارالمپیک واستعداد یابی را داریم.

رنجبر با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت وگسترش روند بیماری‌ها تاکید کرد: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط به دانش آموزان کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را نمایش دهند.

او ادامه داد: با ورزش می‌توان از جامعه پیشرفته و سالم برخوردار شد وآثار و برکات آن را در همه ابعاد جسمی وروانی زندگی فردی و اجتماعی مشاهده کرد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه و نهادینه سازی فعالیت‌های بدنی است، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این هفته بر اساس علایق و نوع معلولیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و با همکاری هیات‌های ورزشی برگزار می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه امنیت و سلامتی دانش آموزان در اولویت برنامه‌ها می‌باشد و اهمیت ویژه‌ای باید به آن شود گفت: برگزاری ۲۳ عنوان برنامه در ۲۲ مدرسه با نیاز‌های ویژه استان به صورت مجازی و حضوری و همچنین جشنواره نقاشی در مدارس استان، شرکت در مسابقات مجازی کشوری، همایش پیاده روی در کوه آبیدر همراه با مسابقات دارت و تیروکمان، برگزاری مراسمی متمرکز در مدرسه پارسا و تجلیل از قهرمانان ورزشی به مناسبت هفته پارالمپیک از جمله برنامه های هفته ملی پاراالمپیک در کردستان است.

او بیان کرد: ورزش می‌تواند برباور‌ها و نگرش‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تاثیر بگذارد و تعاملات اجتماعی و سازگاری را در آنها و اعتماد به نفس شان افزایش داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.