آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه ۱۴۰۰ در پایگا‌های استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در اولین نشست سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: برنامه سنجش از سوم خرداد آغاز و تا شهریور ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

رنجبر با بیان اینکه در همین راستا تعداد ۱۷ پایگاه (۱۰ پایگاه نوع الف، ۷ پایگاه نوع ب) به منظور سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است گفت: از این تعداد ۳ پایگاه در مرکز استان و ۱۴ پایگاه درسطح شهرستان‌ها و مناطق فعالیت خواهند کرد.

او با اشاره به زمان نوبت دهی سنجش نوآموزان گفت: زمانی که والدین نوآموزان برای ثبت نام فرزندانشان به مدرسه مراجعه می‌کنند؛ مدیر مدرسه ابتدا اطلاعات نوآموز را در سامانه ستاد تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری برای نوآموزان اقدام تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه نمایند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به این که هزینه‌ی سنجش در سال جاری ۵۰ هزارتومان می‌باشد که باید توسط اولیا پرداخت شود گفت: در همین راستا دستگاه‌های کارت خوان در پایگاه‌های سنجش استقرار و اولیای گرامی از پرداخت هزینه نقدی خودداری کنند.

رنجبر افزود: کمیته‌ی جهت انتخاب نیرو‌های واجدالشرایط با حضور کارشناسان ناظر شنوایی، بینایی و تخصص هوش تشکیل شده که از بین متقضیان، افراد واجد الشرایط را انتخاب می‌کنند.

او اظهار داشت: باید تمهیدات مقدمات اولیه جهت تعیین مدارس محل پایگاه سنجش و اطلاع رسانی به مسئولین پایگاه‌های سنجش جهت آمادگی و انجام نوبت دهی نوآموزان پایه اول انجام گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همچنین اضافه کرد: برای هرچه بهتر برگزاری برنامه ها، کلاس توجیهی – آموزشی آزمایندگان تحصیلی –شنوایی، بینایی برای مسئولین پایگاه‌ها برگزار می‌گردد.

رنجبر در پایان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار