معاون هماهنگی امور زائرین خراسان رضوی گفت: اربعین امسال ۶۰ هزار ایرانی به کربلا مشرف شدند که ۱۰هزار و ۱۰ نفر از خراسان رضوی بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی امور زائرین خراسان رضوی در مراسم همایش یاوران وقف با حضور حجت الاسلام احمدزاده مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و حجت الاسلام طاهری امام جمعه کاشمر و دیگر مسئولین در کاشمر گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر صدمه ای به وقف وارد شود بسیار زیان بار خواهد  بود، در واقع وقف سنت بسیار پسندیده در اسلام است که از جایگاه بالایی در جامعه برخوردار است.

او افزود:در دهه اخر صفر و روز اربعین ۶۰ هزار نفر به طور رسمی به کربلای معلی اعزام شدند که ۱۰ هزار و ۱۰ نفر از این جمعیت به طور رسمی از خراسان رضوی بودند، این تنها قطره ای از وجود نعمتی به‌نام وقف است.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور زائرین خراسان رضوی با اشاره بر نقش تأثیرگذار وقف در اسلام ادامه داد: کاشمر با وجود امام زادگان در پیاده روی اربعین با ده ها هزار جمعیت نقش پررنگ و مراسم باشکوهی در استان داشت.

براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین خراسان رضوی مهمترین مشکل در حوزه زیارت خراسان رضوی را وجود ویروس کرونا عنوان و بیان کرد:در سال ۱۳۹۸ در مراسم دهه آخر صفر ۳۲ هزار نفر ایرانی و ۴ میلیون غیر ایرانی در مشهد شرکت داشتند که امسال به‌خاطر وجود ویروس کرونا تعداد زائرین کمتر بود.

او تصریح کرد: امسال  ۱۰ روز پایانی صفر با توجه به اینکه شرایط کرونا در مشهد از قرمز به زرد تغییر یافت تعداد کثیری از زائرین به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند که متولیان در مدت ۴۸ ساعت از نظر بهداشت، حمل ونقل ، تغذیه و دیگر امور رفاهی زائرین را حل کردند که این نشان می‌دهد توان استان در بحث زیارت بالا است.


انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.