استاندار خراسان جنوبی از بهره برداری طرح های آبرسانی به ۱۷ روستای استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در مراسم بهره برداری از طرح‌های آبرسانی به ۱۷ روستای استان گفت: از ابتدای  امسال ۳۰ شبکه آبرسانی روستایی در سطح استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ شبکه آبرسانی تا پایان سال، در اولویت برنامه‌های خراسان جنوبی ایجاد خواهد شد، افزود: در طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسیدند ۷ روستا از آب شرب و ۱۰ مورد هم از آب پایدار برخوردار شدند.

ملانوری اظهار کرد: آبرسانی به روستا‌ها از طریق اجرای شبکه در روستا‌های پرجمعیت و به شکل سیار در روستا‌های فاقد شبکه از برنامه‌های اولویت دار  خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که تأمین آب شرب بهداشتی و سالم از وظایف دولت است، گفت: استحصال، تولید، توزیع، بهره برداری و مصرف آب در استان کم آب، خشک و کویری خراسان جنوبی باید به درستی مدیریت شود.

 ملانوری تأمین آب در استان را پرهزینه برشمرد و گفت: برای به دست آوردن آب شیرین باید مناطق زیادی مطالعه شده، چاه حفر شود و شبکه انتقال اجرا شود که همه این‌ها مستلزم صرف هزینه و اعتبار زیادی است.

وی گفت: نکته مهم این است که ۴۰ درصد آب تولیدی خراسان جنوبی در طول مسیر به دلیل فرسودگی شبکه یا وجود شبکه غیر مجاز از دست می‌رود و درآمدی به همراه ندارد، لذا کاهش این میزان هدر رفت از برنامه‌های اولویت دار استان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه تلاش‌ها به این منظور است که این ثروت بزرگ، مثل طلا محافظت شده و به راحتی از دست نرود، گفت: نهاد‌های فرهنگی، مردم و رسانه‌ها در این زمینه وظیفه سنگینی به عهده دارند.

برای اجرای این طرح‌ها ۱۷۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده و ۷ هزار و ۲۸۶ نفر از منافع این طرح‌ها برخوردار شدند.

عملیات حفاری و تجهیز چاه جدید، ساخت ۲ ایستگاه پمپاژ و اجرای ۳ و نیم کیلومتر خط انتقال از جمله اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب استان با مشارکت بنیاد برکت برای اجرای پروژه تقویت آبرسانی مجتمع براکوه که در محل روستای سلم آباد به بهره برداری رسید، انجام داده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.