بر اساس نتایج یک مطالعه، ورزش‌های استقامتی مانند دو و دوچرخه سواری، تاثیر بیشتری بر سلامت افراد نسبت به ورزش‌های مقاومتی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید، ورزش‌های استقامتی مانند دوچرخه سواری یا دویدن برای سلامت انسان مفیدتر از ورزش‌های مقاومتی مانند وزنه برداری است. این مطالعه پیش از چاپ در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر و به عنوان مقاله منتخب APS برای ماه اکتبر انتخاب شده است.

میتوکندری اغلب به عنوان نیروگاه سلول‌ها شناخته می‌شود. افزایش فعالیت میتوکندری که پس از ورزش رخ می‌دهد، می‌تواند به بهبود سلامت کلی متابولیسم کمک کند. سلامت متابولیک خوب به معنی سطح ایده‌آل قند خون، کلسترول، فشار خون و دور کمر است. از سوی دیگر، سلامت متابولیک ضعیف به این معنی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی افزایش می‌یابد، به همین دلیل است که فعالیت بدنی قوی در این مورد، تمرینات استقامتی، تشویق می‌شود.

محققان بیمارستان دانشگاه کارولینسکا و دانشگاه لینکوپینگ در سوئد تعیین کردند که تمرینات استقامتی سطح گردش برخی از پپتید‌های مشتق شده از میتوکندری را تحریک می‌کند که می‌تواند منجر به افزایش طول عمر و سلامت متابولیک شود. آن‌ها نتایج مفید مشابهی را از ورزش مقاومتی نیافتند.

فردیناند فون والدن، همکار، پژوهشگر موسسه کارولینسکا در سوئد، می‌گوید: این مسئولیت خود ماست که فعال باشیم و به حرکت خود ادامه دهیم. این یک یادآوری کوچک است که به اهمیت فعالیت بدنی می‌افزاید، بنابراین فعال بمانید.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.