مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:روز نخست پنجمین فم‌تور طبیعت‌گردی در منطقه سرشیو شهرستان مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:پنجمین فم‌تور  طبیعت گردی در منطقه سرشیو مریوان که به سرپرستی رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان برنامه‌ریزی و اجرا شد و با توجه به اظهارات شرکت کنندگان یکی از بهترین فم‌تور‌های اجرا شده در سطح کشور بوده است.

گویلیان اظهار کرد:شرکت کنندگان در این فم‌تور طبیعت‌گردی از جاذبه‌های شهرستان‌های مریوان، سقز و بانه بازدید خواهند کرد که در روز نخست آن مراحل مختلف تهیه گزو از درخت بلوط یا مازو به عنوان یکی از میراث‌های معنوی استان توسط اهالی منطقه برای حاضران در فم‌تور اجرا شد.

او افزود:همچنین با حضور اهالی روستای هنجیران یکی از روستا‌های بکر و زیبای مریوان مراحل انجام و تهیه سقز طبیعی برای شرکت کنندگان در فم‌تور تشریح شد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه در این فم‌تور مسیر‌های جدید گردشگری استان در جنگل‌های منطقه سرشیو مریوان برای شرکت کنندگان تعریف و اجرا شد،گفت:این تور با حضور ۲۰ نفر از مدیران دفاتر خدمات‌مسافرتی طبیعت‌گردی کشور، اساتید حوضه طبیعت‌گردی و همچنین فعالین فضای مجازی در زمینه طبیعت‌گردی و مشارکت بسیار مناسب مردم روستا‌های منطقه سرشیو مریوان برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.