دانش آموزان مازندرانی سفیران منابع طبیعی و محیط زیست می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از ظرفیت دانش آموزان مازندرانی به عنوان سفیران محیط زیست و منابع طبیعی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به همکاری‌های دو جانبه بین اداره آموزش و پرورش مازندران و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران پیرامون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، گفت: در همین زمینه تفاهم نامه‌ای منعقد شد تا از ظرفیت‌های دانش آموزی و تشکل‌های دانش آموزی استان مازندران برای پذیرش «همیار طبیعت» استفاده کنیم.

او با تأکید بر اینکه باید این موضوع فرهنگسازی شود، افزود: در صدد هستیم تا به صورت ویدئو کنفرانس و نیز استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی از ظرفیت دانش آموزان مازندرانی به عنوان سفیران منابع طبیعی و محیط زیست استفاده شود.

سعدی پور با اشاره به نقش واهمیت منابع طبیعی درجوامع بشری، گفت: یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت وتوسعه هرکشوری اهمیت و توجه مردم آن منطقه نسبت به حفظ منابع ملی وطبیعی است چراکه منابع طبیعی به عنوان یکی سرمایه ملی باید برای نسل‌های بعدی هم حفظ شود.

عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر نیز با قدردانی از روحیه تعامل و همکاری آموزش و پرورش مازندران در حوزه منابع طبیعی، گفت: یکی از سیاست‌های مهم سازمانی ما بحث آموزش و ترویج است و یکی از اهداف ما این است تا این موضوع را از مدارس آغاز کنیم.

او افزود: با رویکردی مثبت تفاهم نامه‌ای تنظیم شده است و امیدواریم بتوانیم تمامی دانش آموزان سراسر مازندران را تحت پوشش قرار دهیم و برای آن‌ها کارت «همیار طبیعت» صادر کنیم تا بتوانیم در زمینه مراقبت و حفاظت از منابع طبیعی کار پایه‌ای و بنیادین صورت بگیرد.

سنگاری گفت: اجرای این طرح کمک حال مردم منطقه خواهد شد و دانش آموزان مازندرانی به عنوان مروجان اصلی و پایه‌ای کار‌های بسیار بزرگی انجام دهند و دغدغه‌ها و نگرانی ما در زمینه آتش سوزی ها، قاچاق چوب و تجاوز به منابع طبیعی و عرصه‌ها را به حداقل می‌رساند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار