رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

۲۰۸ هزار نفر از افراد معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی، نابینایان هستند

قبادی دانا در روز عصای سفید، از پوشش ۲۰۸ هزار نفری نابینایان توسط سازمان بهزیستی و مهمترین مشکلات این افراد سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز عصای سفید در نشست تخصصی با انجمن‌های فعال در امور نابینایان گفت: ۲۰۸ هزار نفر از افراد معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی نابینایان هستند. در دنیا ۲۸۰ میلیون نفر افراد دارای کم بینا داریم که یک پنجم آن‌ها نابینای مطلق هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: مشکلات معلولان بسیار گسترده است، اما باعث باز ماندن آنها از حضور در جامعه نشده و ۳ هزار نفر در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند. در حال حاضر ۲۳ هزار نفر از دانش‌آموزان ما را کم بینایان و نابینایان تشکیل می‌دهند.

قبادی دانا تصریح کرد: ۵۲ تشکل برای نابینایان در کشور داریم، انتخابات آن‌ها برگزار شد و این امکان را فراهم کرد که در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت فعال داشته باشند.  صندوق فرصت‌های شغلی هم زیر ساخت خوبی  برای اشتغال افراد نابینا است. موضوع متناسب‌سازی برای حضور نابینایان در جامعه و همچنین مناسب‌سازی منابع آموزشی برای آنها مسئله های مهمی هستند. در حال حاضر کتاب‌های بریل محدود است که باید فکر اساسی درباره آن شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: پیشگیری از مشکلات بینایی کار بزرگی است که سال‌هاست توسط بهزستی انجام می‌شود باما رای حل این مشکلات نیاز به یک عزم ملی است.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به منظور تامین  و تسهیلات مسکن معلولین  در نظر گرفته شده، اما هنوز به بهزیستی تخصیص داده نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خدمات بهزیستی در سطح کشور باید گسترش پیدا کند اظهار کرد:  همکاران ما این کار را با مراکز مثبت زندگی در کشور انجام داده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای اجرای قانون، چندین برابر اعتبار سازمان بهزیستی، بودجه نیاز داریم. هیچ کدام از کار‌های ما کفاف مشکلات عدیده‌ی معلولان را نمی‌دهد و باید سعی کنیم مشکلات آن‌ها را حل کنیم.

وی تاکید کرد: سعی می کنیم با سرمایه‌های نهفته و تامین تجهیزات، زندگی را برای معلولان آسان‌تر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار