شهروندان ایتالیا در اعتراض به قدرت گرفتن فاشیسم و همچنین ابراز مخالفت با قوانین کرونایی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی از تظاهرات شهروندان ایتالیا در میدان «سن جوانی» در رم، پایتخت این کشور برای ابراز مخالفت با محدودیت‌های کرونایی و قدرت گرفتن فاشیسم خبر داد.

بنابر اعلام رسانه اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا (CGIL)، این تظاهرات از سوی اتحادیه کارگری ایتالیا در حال برگزاری است.

اتحادیه تجاری بزرگ ایتالیا (CGIL)، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ایتالیا (CISL) و اتحادیه کارگری ایتالیا (UIL) این اعتراض را در واکنش به خشونت‌های هفته گذشته ترتیب دادند که پس از مخالفت شهروندان با الزام اخذ گواهی دیجیتال واکسن کرونا، ایجاد شد.

برآورد‌های اولیه حضور بیش از ۵۰ هزار نفر از سرتاسر ایتالیا در روم را برای شرکت در این تظاهرات نشان می‌دهد. در میان این افراد سیاستمداران چپگرا و نمایندگان پارلمان اروپا نیز حضور دارند.

پس از تظاهرات علیه اجباری بودن واکسن در ایتالیا که در تاریخ ۹ ماه اکتبر (۱۷ مهر) برگزار شد، فعالان راستگرای ایتالیایی دست به اقدامات خشونت‌آمیزی زدند. آن‌ها برخی افراد را تشویق به حمله به دفتر اتحادیه تجاری بزرگ ایتالیا کردند. البته نیرو‌های پلیس مقابل آن‌ها ایستادند و مانع ورود آن‌ها به این دفتر شدند.

رئیس اتحادیه تجاری بزرگ ایتالیا با ابراز همبستگی با اتحادیه‌های کارگری اقدامات خشونت‌آمیز فعالان راستگرا را محکوم کرد و خواستار انحلال تمام سازمان‌های سیاسی نئوفاشیستی در ایتالیا شد.

تظاهرات گسترده علیه قدرت گرفتن فاشسیت‌ها در ایتالیا+ تصاویر

تظاهرات گسترده علیه قدرت گرفتن فاشسیت‌ها در ایتالیا+ تصاویر

تظاهرات گسترده علیه قدرت گرفتن فاشسیت‌ها در ایتالیا+ تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
واکسن نمیخوان بدن ما بزنیم
آخرین اخبار