در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات کشف دستگاه‌های ماینر در گاراژی واقع در یافت آباد تا شناسایی انبار‌های احتکار مواد پتروشیمی در شهرستان ری مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

دستگیری اراذل و اوباش غرب تهران سرانجام تخریب قهوه خانه

سرهنگ صادق قره باقری رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی   تهران بزرگ اظهار کرد: در اواخر مرداد ماه سال جاری خبری در خصوص درگیر ما بین 2 گروه از اراذل و اوباش و به طبع آن تخریب یک واحد صنفی قهوه خنه و اموال داخل آن و ضرب جرح متصدی این واحد صنفی دریافت کردیم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد این افراد شرور که از اراذل و اوباش سطح دار بوده ضمن ایجاد رعب و وحشت اقدام به تخریب دوربین و سایر وسایل داخل این واحد صنفی کرده و با ضرب و جرح متصدی که بلافاصله جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد از ترس حضور ماموران از محل متواری می شوند.

سرهنگ قره باقری تصریح کرد: با انجام رصد و پایش های اطلاعاتی و انجام یکسری اقدامات شبانه روزی هویت 2 نفر از عاملان اصلی این درگیری در حوالی جنت آباد شمالی شناسایی و در شامگاه بیستم مهرماه در یک تعقیب و مراقبت چند روزه دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال داده شدند.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهمان پس از اعتراف به بزه انتسابی به دادسرا معرفی شدند، تاکید کرد: تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف دستگاه‌های ماینر در گاراژی واقع در یافت آباد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: روز گذشته با رصد‌های اطلاعاتی و اقدامات فنی تیم عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد یک مزرعه استخراج رمز ارز را در یک گاراژ شناسایی شد.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری یافت آباد پس از تحقیقات اولیه با هماهنگی‌های قضائی از این مکان بازدید و موفق شدند ۶۱ ماینر غیرمجاز که در این گاراژ مستقر بود، کشف کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان دستگیری یک متهم، تصریح کرد: وی پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به استخراج غیرقانونی رمز ارز در جنوب تهران اعتراف کرد.

وی افزود: کارشناسان اداره برق ارزش مالی ماینر‌های کشف شده را ۵ میلیارد تومان اعلام کردند.

پلمب ۲ قهوه خانه متخلف در تهران

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران اظهار کرد: روز گذشته ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت از فعالیت و بازگشایی ۲ قهوه خانه در حوالی خیابان طالقانی و خیابان هلال احمر بدون رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا مطلع شدند.

وی با بیان اینکه پس از حضور ماموران اداره اماکن در این محل مشخص شد، حدود ۵۰ نفر در این قهوه خانه ها، حضور دارند، گفت: با مشاهده وضعیت موجود، با اخذ دستور قضائی متصدیان متخلف این قهوه خانه‌ها دستگیر و واحد صنفی شان پلمب شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا توسط واحد‌های صنوف پر ریسک شاهد گسترش و شیوع دوباره این بیماری خواهیم شد، تاکید کرد: سلامت شهروندان و ارتقاء امنیت عمومی آنان از اولویت‌های پلیس است.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده واحد‌های صنفی متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند.

دستگیری فروشنده سابقه دار موادمخدر در جنوب تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اظهارکرد: در پی ارجاع چندین فقره شکایت و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه دار جنوب تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه دهم این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی افزود: برابر اقدامات اطلاعاتی و پلیسی بر روی سوژه مورد نظر مشخص شد متهم به تازگی یک بار مواد مخدر را از مرز‌های شرقی کشور تهیه و پس از انتقال آن به حومه تهران مترصد توزیع و فروش آن در محدوده جنوب پایتخت است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تصریح کرد: به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضائی عملیات خود را برای دستگیری متهم آغاز کردند.
وی افزود: بعد از چندین ساعت رصد اطلاعاتی متهم در حالی که در مخفیگاهش حضور داشت، دستگیر و در بازرسی از این محل ۱۳ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ حسنوند تاکید کرد: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.

جلوگیری از خودسوزی مرد جوان پس از مشاوره پلیس

سرهنگ محمود مالمیر رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس اظهار کرد: با اعلام شهروندان به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر اقدام به خودسوزی مرد جوان در خانه اش ماموران کلانتری به محل مذکور اعزام شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در محل حادثه پی بردند که مرد جوان به دلیل مشکلات خانوادگی قصد دارد با بنزین خودسوزی کند و به زندگی خود پایان دهد.

رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع ماموران کلانتری وارد عمل شدند و پس از مشاوره ۴ ساعته مرد جوان را از خودسوزی منصرف کردند و از یک حادثه دلخراش جلوگیری کردند.

سرهنگ مالمیر تاکید کرد: مرد جوان پس از انتقال به کلانتری در مشاوره‌های اجتماعی حاضر شد و پس از صلح و سازش با خانواده ابراز پشیمانی کرد.

شناسایی انبار‌های احتکار مواد پتروشیمی در شهرستان ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا این شهرستان در بازدید از انبار‌های نگهداری کالا در شهرک صنعتی مهدی آباد، یک باب انبار کالا حاوی مقادیر فراوانی مواد پتروشیمی احتکار شده کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه این طرح عملیاتی بازدید از انبارها، در ۳۰ تیم با حضور معاون دادستان شهرستان ری و نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت و معدن انجام شد، تصریح کرد: در بررسی‌های دقیق‌تر از داخل این انبار کالا، ۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به این که ارزش محموله براساس برآورد کارشناسان ۲۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با تاکید بر اینکه برای برون رفت از مشکلات رکود و تنظیم اقتصادی ناچار به مقابله با احتکار کالا هستیم تاکید کرد: پلیس در برخورد با پدیده قاچاق کالا و احتکار برخورد جدی خواهد داشت.
وی همچنین به تشریح پرونده دیگر پرداخت و گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا این پلیس در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری مقادیری کالای قاچاق و احتکاری در انبار‌های نگهداری کالا، ساماندهی این انبار‌ها را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه در این طرح عملیاتی، ۲ انبار کالای قاچاق و احتکاری لوازم التحریر شناسایی شد، اظهار کرد: کارشناسان ارزش مالی اموال کشف شده را ۵ میلیارد تومان اعلام کرده اند.


بیشتر بخوانید

کلاهبرداری از شهروندان توسط زندانی مستقر در زندان تهران/ زورگیری از مردم با استفاده از گاز اشک آور


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار