متخصصان می‌گویند دوره عفونت ناشی از کرونا برای افراد واکسینه شده، بسیار کوتاه‌تر از افرادی است که ایمن نشده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، تاتیانا روگینتسوا معاون مؤسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی مسکو می‌گوید که مدت زمان انتقال بیماری کووید۱۹ به طور متوسط ​​۱۱ روز است. اما برخی از بیماران می‌توانند در عرض چند روز بهبود یابند.

او افزود: این مدت می‌تواند فقط از یک یا دو روز تا ۲۱-۲۸ روز یا بیشتر متغیر باشد. در مراحل بعدی، پس از روز ۱۴ بیماری، علائم مداوم با عوارض همراه است که ممکن است متفاوت باشد. در برخی موارد، آن‌ها همچنان پابرجا هستند علائم عوارض ناشی از بیماری از سه ماه تا شش ماه و گاهی طولانی‌تر است.

داریا خاوکینا پزشک معالج در همان مؤسسه آژانس فدرال حمایت از مصرف کنندگان روسیه اظهار کرد که مدت دوره انتقال بیماری بستگی به زمان شروع درمان و اثربخشی آن و همچنین ویژگی‌های بدن بیمار دارد.

این پزشک تأکید کرد: دوره عفونت برای افرادی که با واکسن‌های ضد ویروس واکسینه شده اند، بسیار کوتاه‌تر از افرادی است که ایمن نشده اند.

پیش از این میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده بود که اکثر افراد مبتلا به کووید که در بیمارستان‌های روسیه بستری هستند قبل از آن واکسن دریافت نکرده اند و تنها کمتر از ۰.۰۳ درصد از این بیماران با واکسن واکسینه شده اند. همچنین اکثر متوفیان در بین این بیماران واکسینه نشده بودند.

آنا پوپووا رئیس مؤسسه "روسپوتربنادزور" گفت در بین افراد واکسینه شده در روسیه تقریبا هیچ مرگ و میر ناشی از کووید وجود ندارد.

او تصریح کرد: بیش از ۲ درصد از افرادی که واکسینه شده اند به سویه "دلتا" آلوده نخواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
قابل توجه اونایی که واکسن نزدن! اگه یه وقت کرونا گرفتین فقط سعی کنید سریع برید پیش دکتر تا داروهای لازم رو استفاده کنین،دوروزه تبتون قطع میشه وعلایم هم کم کم بعد یک هفته تموم میشه،فقط ۲۴ساعت بیشتر طول نکشه پیش دکتر رفتن،!سلامت باشین