مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر با هدف سنجش و ارزشیابی مهارتی در آزمون‌های مختلف فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت:با بیان اینکه آزمون‌ها شامل آزمون هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهم نامه ها، نیرو‌های مسلح، اصناف و آنلاین بوده اظهار داشت: از هفت هزار و ۷۰۰ شرکت کننده تعداد ۱۶ هزار و ۱۰۰ مرد و پنج هزار و ۵۳۵ زن مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند.

او ادامه داد:از ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر شرکت کننده در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شده طی نیمه نخست امسال ۶۷ درصد شرکت کنندگان نمره قبولی دریافت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: هفت هزار و ۶۳۳ نفر از شرکت کنندگان در این آزمون‌ها در آزمون برخط (آنلاین) شرکت کردند.

مختاران ادامه داد: از جمع شرکت کنندگان در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شده در استان همداندر مدت یاد شده، پنج هزار و ۸۲۹ نفر نیز در آزمون‌های هماهنگ شرکت کردند.

او از مشارکت ۷۱۹ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه خبر داد و گفت: در صنعت ساختمان هفت هزار و ۴۴۶ نفر و آزمون‌های ادواری هشت نفر مورد سنجش قرار گرفتند.

این مقام مسوول یادآور شد: کارآموزان در رشته‌های مختلف مانند صنایع دستی، جوشکاری، مکانیک، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت زیبایی، حسابداری، مدیریت خانواده، گردشگری، صنایع چوب، برق و اتومکانیک مورد ارزیابی مهارتی قرار گرفتند.

مختاران با تأکید بر ضرورت فراهم سازی زمینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه یادآوری کرد: در جهان فراصنعتی امروز توسعه به معنی عام بدون توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مفهوم نخواهد داشت.

مختاران با تأکید بر اینکه ایجاد مهارت‌های لازم سرمایه انسانی راهکار اصلی توسعه اقتصادی است ادامه داد: هدف از این آموزش‌ها، افزایش مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی است.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری در کشور نبود مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است انتظار می‎‌رود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.