مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال بازنگری استاندارد ملی ایران در این استان ۱۱۸ درصد تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین و نشر استاندارد‌ها را بر عهده دارد گفت: طی این مدت ۹۴ استاندارد ملی ایران در استان اردبیل بازنگری شده است.

او افزود: بررسی استاندارد‌هایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان بوده و بازنگری آن‌ها در راستای بررسی لزوم تجدید نظر استاندارد‌ها انجام می‌گیرد و بر همین اساس مطابق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰، بازنگری ۸۰ استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان اداره کل استاندارد استان در ۶ ماهه نخست شاهد تحقق ۱۱۸ درصدی در این زمینه می‌باشیم.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استاندارد‌های ملی، به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استاندارد‌های ملی مطابق با نیاز‌های جامعه می‌باشد گفت: اغلب بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌های شیمیایی، صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی بوده است.

علایی در ادامه افزود: علاوه بر بازنگری استاندارد‌های ملی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های ملی و بین المللی نیز در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

او در پایان گفت: اداره کل استاندارد استان اردبیل با ایجاد و فعالسازی دو کمیته فنی متناظر در سال‌های گذشته، در تدوین استاندارد‌های بین المللی ISO/TC۲۹/SC۸ و ۵۶ IEC/TC با موضوعات ابزار کوچک در رشته مکانیک و برق الکترونیک – قابلیت اعتماد، مشارکت فعال و موثر داشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.