رهبر حزب سبز آلمان مقامات روسیه را به باج خواهی برای عدم افزایش قیمت سوخت در اروپا متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنالنا باربوک، رهبر حزب سبز آلمان و کاندیدای وزیرخارجه دولت آینده این کشور روز گذشته در مصاحبه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: شما در حال حاضر می‌توانید بازی سیاسی روسیه را مشاهده کنید.

وی ادامه داد: من شنیده ام اگر اروپا با روسیه همراهی نکند منابع گازی به کشورهای قاره سبز ممکن است قطع شود. اجرای قوانین اتحادیه اروپا در مورد مدیریت بر خط لوله گاز و اعمال قانون بر تولیدکننده در شرایط فعلی بسیار مهم است. به نظر می رسد روسیه به دنبال باج خواهی است.

بسیاری از احزاب داخلی در اروپا و به ویژه در آلمان با وابستگی اروپا به انرژی روسیه به شدت مخالفند و می‌گویند این وابستگی در شرایط حساس می‌تواند کشور‌های اروپایی را با مخاطره‌های جدی مواجه کند.

رهبر حزب سبز آلمان تصریح کرد: آلمان باید در برابر باج گیری روسیه برای انتقال سوخت مقاومت کند.

احداث خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان مدتهاست مورد انتقاد بسیاری از مقامات در کشور‌های اروپایی است. آن‌ها معتقدند این خط لوله می‌تواند به اهرم فشاری از سوی مسکو در مقابل اروپا تبدیل شود.

آمریکا نیز یکی از مخالفان احداث خط لوله انتقال سوخت موسوم به نورث استریم دو به آلمان است. دولت پوتین اما هر بار اتهامات مختلف مبنی بر سوءاستفاده روسیه از این خط لوله را به کلی رد کرده است.

پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کردند. مهمترین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا از اوکراین عبور می‌کند و تشدید تنش‌ها میان مسکو و کی یف باعث نگرانی درباره تامین گاز مورد نیاز قاره سبز شده بود. با این حال، روسیه از طریق دریا اقدام به احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲ کرده و به طور مستقیم گاز خود را به آلمان رساند.

این اقدام باعث محروم شدن اوکراین از حق انتقال گاز روسیه به اروپا می‌شود. مقامات آلمانی و آمریکایی بار‌ها اعلام کرده اند در صورتی که روسیه بخواهد از صادرات گاز به عنوان اهرم فشار استفاده کند با آن مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار