کمبود فضا مشکل ورزش مدارس اصفهان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان  گفت: افزایش احتمال برگزاری کلاس‌های حضوری، لزوم توجه ویژه مسئولان برای توسعه اماکن ورزشی دانش آموزی را افزایش می‌دهد.

آذر کیوان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: پایش اطلاعات ثبت‌شده بیش از پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان نشان می‌دهد که این منطقه  جایگاه مناسبی در سرانه فضا‌های ورزش دانش آموزی ندارد و ۱۶ استان سرانه فضای ورزشی بیشتری از آن دارند.


او گفت: سرانه ورزشی شامل سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن و فضا‌های اختصاصی و استاندارد ورزش دانش آموزان است و شامل حیاط مدارس و سالن‌های ورزشی اجاره‌ای  نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: افزایش احتمال برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس در ماه‌های پیش رو و دور بودن ۱۸ ماهه دانش‌آموزان از فعالیت‌های ورزشی در مدارس، لزوم توجه ویژه خیران و مسؤلان برای توسعه اماکن ورزشی دانش آموزی را افزایش می‌دهد.     
امیرپور افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه درصدد است فضا‌های کم استفاده مدارس مانند زیرزمین و انباری‌ها را با تجهیز به وسایل ورزشی تبدیل به کلاس تربیت بدنی کند تا دانش آموزان بتوانند در محیطی امن و شاداب فعالیت ورزشی کنند و سرانه فضای ورزشی استان نیز افزایش یابد.

او گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در صورت جذب اعتبارات جدید، تخصیص تجهیزات ورزشی با اولویت مدارس محروم را دستور کار دارد و خیران اصفهانی می‌توانند در این حوزه نیز یاری‌گر آموزش و پرورش باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش پرورش استان اصفهان در پایان گفت: لزوم توجه ویژه به تربیت بدنی و توسعه فضا‌ها و امکان ورزشی ضروری است.
بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار