مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: حضور ورزشکاران در مسابقات منوط به داشتن کارت واکسیناسیون و انجام تست pcr خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بااشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را به بخش ورزش وارد کرده است، گفت: تا زمانی که ورزش همگانی در جامعه امروزی توسعه نیابد نمی توان شاهد رشد و شکوفایی ورزشکاران در عرصه قهرمانی بود و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا موجب رکود  ورزش همگانی که پایه و اساس ورزش قهرمانی به شمار می رود، شده است.

او بااشاره به برگزاری ۳۰۰ برنامه در هفته تربیت بدنی، افزود: باتوجه به اینکه اجرای این تعدا برنامه در مدت زمان محدود به یک هفته عملا غیرممکن بود،  برخی برنامه ها قبل از آغاز هفته تربیت بدنی و برخی نیز پس از اتمام این ایام انجام می شود.

خلیلی بابیان اینکه در روزهای گذشته استان زنجان میزبان رویدادهای مختلف کشوری بود، ادامه داد: رقابت های انتخابی موی تای در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان، مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته رده های سنی پایه و رقابت های انتخابی شنا از جمله مسابقاتی بود که قبل از آغاز هفته تربیت بدنی در زنجان برگزار شد.

او افزود: در ۶ ماه گذشته ۶۱ ورزشکار زنجانی به اردوهای انتخابی تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی دعوت شدند که از این تعداد ۲۳ نفر برای حضور در تیم ملی برگزیده شده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بابیان اینکه سال بعد رقابت های آسیایی را پیش رو داریم، گفت: در همین راستا ستاد یازی های آسیایی در استان زنجان تشکیل شده و هیئت های ورزشی نیز اقدامات لازم را برای حضور حداکثری در این مسابقات انجام داده اند.

او راه اندازی خانه ورزش در روستاها را یکی از روش های توسعه ورزش در مناطق روستایی اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر برای روستاهای بالای ۹۰۰ نفر جمعیت یک مکان ورزشی و در سایر روستاها نیز یک خانه ورزش تجهیز شده است.

خلیلی تعداد خانه های روستایی استان زنجان را ۲۵۰ مورد اعلام کرد و افزود: در هفته تربیت بدنی نیز ۳۷ خانه ورزش در روستاهای این استان تجهیز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در رابطه با شرایط حضور ورزشکاران در رویدادهای رسمی، گفت: حضور ورزشکاران در مسابقات منوط به داشتن کارت واکسیناسیون و انجام تست pcr خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.