کتاب «صفر مطلق» اثر معصومه باقری در نشر شانی به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه باقری پس از انتشار رمان «استخوانی در گلو» که موفقیتِ چشمگیری برایش داشت، این‌بار کتابی متفاوت و تأمل‌برانگیز را روانه بازار کتاب کرد و از اقبال خوبی برخوردار شد.

کتاب «صفر مطلق» یک رمان اخلاق‌مدار و اجتماعی است که در آن شخصیت‌هایش به نقطه‌ قهرمانی می‌رسند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سرنوشتِ این شخصیت‌ها تحت‌تأثیر جنگی سرکش و بی‌رحم قرار گرفته و هر کدام به تلخی می‌انجامند.


بیشتر بخوانید


کتاب قصه‌ مردمی است که سرنوشت‌شان ناخواسته در جنگ متشنج شده است. حکایتِ شهادتِ غیرتمندانه‌ مسلم جوانِ شانزده‌ساله‌ خرمشهری و عشق‌نامه‌ یاسر و سلماست که به تلخی می‌انجامد. صدای آرام و آهسته‌ مردمی است که هیچ‌وقت از ذهن بیرون نمی‌رود؛ حکایتی است برای دل‌های ناآرام و رنج‌دیده که روز‌های تلخ‌شان به فراموشی سپرده نمی‌شود.

کتاب «صفر مطلق» بسیار جذاب و با ادبیاتی خاص است. البته دو موضوع اساسی ادبیات این رمان را خاص و کم‌نظیر جلوه می‌دهد. یکی استفاده از لهجه‌ شیرین مردم خرمشهر و اصطلاحات و آداب و رسوم قشر بومی این مناطق که مختص طبقه‌ رنج‌دیده و فداکار مردم در جنگ تحمیلی است. این رمان پُر از جملات نغز و مفهومی است که درک مفاهیم آن آسان است؛ زیرا نویسنده این جملات را سلیس و روان نگاشته است و به درد مردم و مشکلات اجتماعی آدم‌ها در روز‌های پُردلهره‌ جنگ پرداخته است.

برشی از متن کتاب:

«گاهی آدم در زندگی‌اش به دنبال فرصتی است تا ثابت کند می‌تواند بر زخم دلش مرهمی بنهد. انگار پوستش کلفت بوده و چرکِ این زخم را حس نکرده. محکم و قوی می‌ایستد تا شاید بتواند اندکی ضماد بر این جراحت بنهد و از آن خلاص شود. معنای آرامش همین است؛ زخم‌هایت را خودت دوا کنی!» 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار