زنگ بیهقی همزمان با روز ملی ابوالفضل بیهقی مورخ و ادیب سبزواری و پدر نثر فارسی در مدارس سبزوار نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زنگ بیهقی همزمان با اول آبان ماه روز ملی ابوالفضل بیهقی مورخ و ادیب سبزواری و پدر نثر فارسی در مدارس سبزوار نواخته شد.

اسماعیل نصرآبادی رئیس آموزش و پرورش سبزوار روز شنبه در آیین نواختن زنگ بیهقی در دبیرستان پسرانه فرهنگ دانش این شهرستان گفت: فرهنگ، نمودی از معنویت، رشد و پیشرفت یک جامعه است و شخصیت بیهقی بر توسعه فرهنگی دیار سربداران و کشور تاثیر شگرفی داشته است.

او افزود: شخصیت بیهقی به عنوان یک سرمایه نمادین برجسته نقش موثری در احیای نثر فارسی داشته است.

 رئیس آموزش و پرورش سبزوار ادامه داد: ابوالفضل بیهقی ادیب و مورخی برجسته بوده است و نواختن زنگ بیهقی نمادی برای پاسداشت این شخصیت والامقام است که به ما هویت بخشیده است.

رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در این مراسم گفت: همزان با روز بزرگداشت ابوالفضل بیهقی همایش علمی این ادیب و مورخ بزرگ در دانشگاه حکیم سبزواری در تالار بین المللی بیهقی و بخش مردمی همایش در نوبت عصر با حضور علاقه‌مندان و بیهقی پژوهان در روستای حارث آباد زادگاه ابوالفضل بیهقی برپا می‌شود.

او افزود: همچنین به منظور پاسداشت ابوالفضل بیهقی در طول هفته جاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط در سطح بوستان‌ها و معابر سبزوار اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار ادامه داد: یازدهمین آیین بزرگداشت ابوالفضل بیهقی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، فرمانداری سبزوار، دفاتر نمایندگان، دانشگاه حکیم سبزواری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و دهیاری روستای حارث آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.