رییس دانشگاه لرستان گفت: پنج نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،خسرو عزیزی،رییس دانشگاه لرستان  با اعلام این مطلب به رسانه‌ها افزود: این ارزیابی بر اساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر اسکوپوس (scopus) انجام و منتشر شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس دکتر محسن ایزدی در گروه آموزشی مهندسی مکانیک و پلیمر دانشکده فنی و مهندسی، دکتر امیرحمزه حقی آبی در گروه آموزشی مهندسی کشاورزی، علوم آب، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر علی فرمانی در گروه آموزشی برق الکترونیک دانشکده فنی و مهندسی، دکتر سعید فرهادی در گروه آموزشی شیمی معدنی و دکتر یعقوب منصورپناه در گروه آموزشی شیمی آلی هر ۲ از دانشکده علوم پایه در این فهرست قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه پایگاه اسکوپوس پژوهشگران برتر دنیا را در ۲۲ زمینه علمی و ۱۷۶ زیرشاخه، طبقه بندی و بصورت بسیار تخصصی دسته بندی می‌کند ادامه داد: مقالات اساتید پذیرش شده در این پایگاه همچنین بر اساس تعداد بازدید‌ها و مطالعات انجام شده رتبه بندی می‌شود.

اسکوپوس یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته‌شده و اطلاعات کتاب‌شناختی حدود ۶۰ میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده است.

این پایگاه اطلاعات محصولات حدود پنج هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده و در مجموع اطلاعات ۱۶ هزار و ۵۰۰ مجله علمی پژوهشی را نمایه کرده است.

۳۳۴ عضو هیات علمی در دانشگاه لرستان تدریس دارند که از این مجموع ۲۰ نفر استاد تمام و ۸۰ نفر استادیار هستند و اکنون نسبت دانشجو به هیات علمی در این دانشگاه به بیش از ۲۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار