به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوبترین مدلها شامل مزدا CX-30 و مرسدس بنز GLA است. این 2 خودرو طرافداران زیادی دارند و می توان گفت از نظر سگمنت و پلتفرم شبیه به هم هستند و قرار است در این گزارش تفاوت های آنها را بررسی کنیم.
هرچند طراحی این دو کراس اوور بسیار متفاوت است و تجهیزات متفاوتی هم دارند، اما در برخی تجهیزات شبیه به هم هستند. اگر بخواهیم از مزدا بگوییم می توان گفت با قیمتی که ارائه می دهد فضای داخلی باکلاسی دارد اما در مقابل فاقد قدرت لازم برای به رخ کشیدن قدرت است.
در مقابل مرسدس بنز GLA کلاس به عنوان جدیدترین نسخه از خودروهای این کارخانه خودروسازی است که نسبت به نسل قبل تفاوت چشمگیری داشته و مزدا را به خوبی به چالش می کشد.
CX-۳۰: اگر بخواهیم از کابین مزدا بگوییم، می توان گفت آرامش را در آن می توان حفظ کرد. مزدا با آخرین دکوراسیون داخلی خود بسیار مینیمالیستی عمل کرده است، اکنون دارای یک صفحه نمایش به بزرگی یک تبلت است و تمام امکانات روی آن طراحی شده است. در داخل کابین هیچ صدای باد و خیابان شنیده نمی شود مگر اینه بخواهید با سرعت تمام در جاده برانید و 250 اسب بخار به صدا در آید.
طراحی داشبورد CX-۳۰ تقریباً ارگانیک است. روکش چرمی مشکی و قهوهای بسیار جلب توجه می کند و یک ظاهری زیبا به فضای داخلی داده است. با حرکت چشم به سمت پایین شاهد یک کنسول مرکزی هستیم که بسیار با کیفیت کار شده است، همچنین دارای برخی کنترل ها برای دسترسی راحت تر است.
همچنین دارای یک فضای کافی برای پا و یک صندلی راحت است و قابلیت تنظیم دارد؛ متأسفانه سرنشینان جلو فقط به یک کنترل دستی دسترسی دارند.
با نگاه به جاهای دیگر، می توان این کیفیت خوب مواد را مشاهده کرد. قسمتهایی از داشبورد که با صفحه نمایش یا تزئیناتی مانند الیاف کربن پوشانده نشده اند، با پلاستیک و بافتی استاندارد پوشیده شده اند.
CX-۳۰: مزدا یک صفحه ۸.۸ اینچی بالای داشبورد دارد که لمسی نیست؛ رانندگان برای کار با آن باید با یک صفحه چرخشی روی کنسول وسط تعامل داشته باشند که این وسیله باعث ایجاد سرگرمی می شود. کل صفحه نمایش فقط برای برخی اطلاعات در یک زمان استفاده میشود.
CX-۳۰: در زیر کاپوت CX-۳۰ توربو، ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوشارژ قرار دارد که قدرت ۲۲۷ اسب بخاری و ۳۱۰ پوند فوت گشتاوری را تولید می کند. که این اعداد قابلیت افزایش تا ۲۵۰ اسب بخار و ۳۲۰ پوند فوت گشتاور را دارد. مدلهای پایین تر CX-۳۰ میتوانند به صورت درایو جلو باشند، اما این موتور گشتاور مجهز به AWD است.
این خودرو با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه می شود که سرعت تعویض نسبت به مرسدس بسیار کندتر، اگرچه روان است. مزدا با دلیل داشتن توربو یک تعادل سواری و هندلینگ عالی پیدا کرده است.
GLA: GLA با وجود داشتن موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوند فوت دارد که همگی از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه منتقل میشوند.
انتهای پیام/