طرح «شهر من، شهر نماز» در بوشهر آغاز شد

مراسم افتتاحیه طرح «شهر من، شهر نماز» با هدف احیای سنت دعوت کودکان به نماز در شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مراسم افتتاح طرح «شهر من، شهر نماز» گفت: این طرح با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، پایگاه‌های دریایی، هوایی، سپاه امام صادق استان بوشهر و همکاری معلمان کلاس اول ابتدایی، پیش دبستانی و مربیان موسسات قرآنی و تمامی فعالینی که به نحوی با دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها ارتباط دارند، برگزار می‌شود.

او افزود: آموزش رایگان و فراگیر ۲ هزار مربی پایه اول ابتدایی مدارس ۵ استان مورد هدف، اهدای ۳ هزار کتاب آموزشی نماز شکوفه‌ها به کودکان عضو طرح، آموزش وضو و خواندن نماز دو رکعتی و روش‌های دعوت کودکان به نماز از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر به عنوان استان پیشرو و نمونه در این طرح معرفی شده و اولین استانی است که این طرح را در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسانده است.

کرمپور بیان کرد:  امیدواریم بتوانیم این طرح را در دو هفته آینده در شهرستان‌های دیگر استان برگزار کنیم و تمامی شهرستان‌های این استان به عنوان شهر نماز تبدیل و معرفی شوند.


بیشتر بخوانید


مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت طا‌ها بوشهر نیز گفت: قرار است با کمک تعدادی از معلم‌های کلاس اول ابتدایی، مربیان پیش دبستانی و موسسات قرآنی کودکان با شیوه‌های مختلفی، خواندن نماز را یاد بگیرند.

زهرا کشاورز نیا افزود: مدت زمان اجرای طرح ۳ ماه است و هر مربی ۱۵ تا ۲۰ کودک را آموزش می‌دهد.

اختتامیه طرح شهر من، شهر نماز دی در سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: نماز ، کودکان ، قرآن وعترت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.