تمدید طرح غربالگری شنوایی در میبد

رئیس بهزیستی میبد از تمدید اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان، تا ۱۸ آبان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محسن فلاح رئیس بهزیستی میبد از تمدید طرح غربالگری شنوایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از اول مهرماه در چهار مرکز مثبت زندگی آغاز شده و در حال حاضر ۸۰۰ کودک سه تا شش سال، سنجش شنوایی شده اند.

او افزود: در این طرح به مشکلات شنوایی کودکان توجه ویژه‌ای می‌شود چرا که گوش در بحث رشد و آموزش و تکلم کودکان بسیار مهم است.

رئیس بهزیستی میبد با اشاره به ارجاع افراد دارای مشکل به پزشک متخصص، تصریح کرد: سال گذشته در این طرح ۷۰ کودک به متخصصان ارجاع داده شدند و دو کودک هم نیاز به کاشت حلزون داشتند که اداره بهزیستی میبد برای عمل جراحی و کشت حلزون مبلغ ۱۴ میلیون تومان پرداخت کرد.

مسئول مرکز مثبت زندگی ۱۰۷۱۳ میبد هم با اشاره به مزیت‌های این طرح، گفت: اجرای طرح غربالگری در مراکز مثبت زندگی با تعرفه دولتی انجام می‌شود. اگر کودکان مشکل دار از خانواده‌های بی بضاعت باشند درمان آن‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و هزینه سمعک و عمل جراحی هم از طرف بهزیستی تامین می‌شود.

دهقانی ادامه داد: این طرح تا ۱۸ آبان ماه تمدید شده و خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را که در سن مهدکودک و پیش دبستانی قرار دارند، عصر‌ها به مرکز معاینه بیاورند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.