معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:

سرمایه اجتماعی یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر ارتقای شغلی بانوان است

فتاحی گفت:بانوان بعنوان قشری کارآمد، کارآفرین و تحصیل کرده نقش تاثیرگذاری در توسعه مسائل فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،الیاس فتاحی معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه به‌کارگیری بانوان در مناصب مدیریتی می‌توانمندی به تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد نیمی از جامعه می‌شود، اظهار داشت: حضور پررنگ‌تر زنان در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی سهم انکارناپذیری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور دارد و می‌تواند به اقتصاد خانواده و کشور کمک کند.

او افزود: زنان همواره در عرصه‌های مختلف پا به پای مردان به فعالیت پرداخته و انتظار بجائیست که دولت فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی و جنسیتی، نسبت به بکارگیری بانوان توجه خاصی داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در بهبود سلامت خانواده و شکل گیری الگو‌ها و روند‌های اجتماعی دارند، ابراز داشت: بانوان همواره بعنوان قشری کارآمد، کارآفرین و تحصیل کرده نقش تاثیرگذاری در توسعه مسائل فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و .. دارند که می‌تواند در اصلاح سبک زندگی و تبدیل هر خانه به یک پایگاه سلامت داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سالیان گذشته شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان در کشور نسبت به کشور‌های منطقه بوده ایم و همواره این مهم باعث شده که سطح ایمنی و سلامت جامعه در وضعیت مطلوبی قرار گیرد، ابراز داشت: در سالیان اخیر با تقویت نظام بهداشت و درمان، تحول بزرگی در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ایجاد شده که بخش مهمی از آن توسط بانوان انجام و یا مدیریت شده است.

 فتاحی با بیان اینکه امروزه در استان شاهد مراجعات درمانی از کشور‌های همسایه هستیم، گفت: سیاست‌های بهداشتی و درمانی در استان روند مطلوبی را طی می‌کند و درآینده نزدیک با توسعه زیرساخت‌های لازم ضرورت‌های این مهم نیز تحقق می‌یابد.

او در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه تبعات ناشی از کرونا وضعیت روحی و روانی جامعه و خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بانوان نقش مهمی در بهبود وضعیت روحی و روانی خانواده‌ها دارند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.