داستان قایق‌های جدید به پایان رسید/ تحویل قایق‌ها به روئینگ بازان از اوایل هفته آینده

فدراسیون قایقرانی کشورمان بالاخره موفق شد قایق‌های خریداری شده را از گمرک ترخیص کند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون قایقرانی کشورمان در سال ۹۶ اقدام به خرید قایق‌های جدیدی از کشور چین کرد. حال بعد از گذشت ۵ سال هنوز این قایق‌ها به دست ملی پوشان نرسیده اند. حال بعد از گذشت ۵ سال از این موضوع بالاخره قایق‌های جدید از گمرک ترخیص شده اند و قرار است تا اوایل هفته آینده به دست ملی پوشان روئینگ برسند.

فدراسیون قایقرانی ایران در سال ۱۳۹۶ از یک شرکت چینی قایق‌های جدیدی خریداری کرد و چون فدراسیون ایران با شرکت چینی به طور کامل تسویه حساب نکرده بود، شرکت چینی هم قایق‌ها را به فدراسیون ایران تحویل نداد. حال بعد از تغییرات گسترده در فدراسیون قایقرانی و با روی کار آمدن علیرضا سهرابیان به عنوان رئیس فدراسیون، تسویه حساب با شرکت چینی در سال ۱۳۹۸ انجام شد و در نهایت قایق‌های جدید به مقصد ایران بارگیری شدند.

بعد از این اتفاق ملی پوشان قایقرانی روئینگ کشورمان خوشحال بودند که قبل از رقابت‌های انتخابی المپیک و المپیک با قایق‌های جدید تمرین خواهند کرد؛ اما داستان طور دیگری رقم خورد و این قایق‌ها به دست فدراسیون نرسیدند. اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بود که قایق‌های جدید وارد جزیره قشم شدند و از آن موقع تا امروز در گمرک ایران مانده بودند. علت این که قایق‌ها هنوز ترخیص نشده بودند، این بود که گمرک ایران قایق را جزء لوازم لوکس می‌دانست و همین موضوع فدراسیون قایقرانی را مجبور کرد تا مالیات سنگینی پرداخت کند.


بیشتر بخوانید


حال بعد از گذشت ۳ سال از خاک خوردن قایق‌های جدید در گمرک، ملی پوشان روئینگ کشورمان دیگر مشکلی بابت تمرین نخواهند داشت و از هفته آینده می‌توانند با قایق‌های جدید خود را برای مسابقات بین المللی آماده کنند. تیم ملی قایقرانی روئینگ کشورمان خود را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند که اواخر آذر ماه در بانکوک تایلند برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار