مدیر‌عامل شرکت فولاد خراسان گفت: عملیات اجرایی ساخت کارخانه دو میلیون و ۵۰۰ تنی کنسانتره در شرق کشور تسریع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با حضور مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، تفاهم‌نامه تسریع در عملیات اجرایی ساخت کارخانه دو میلیون و ۵۰۰ تنی کنسانتره سنگ آهن میان شرکت های تهیه و تولید مواد اولیه شرق فولاد خراسان، ایریتک و ایمپادکو با حضور مدیران عامل شرکت‌های یاد شده به امضا رسید.

کسری غفوری، مدیر‌عامل شرکت فولاد خراسان گفت: تامین مواد اولیه یکی از دغدغه‌های جدی فولادسازان کشور است و از آن جا که با استحصال سهم خراسان از غنی‌ترین پهنه معدنی سنگ آهن شرق کشور، دغدغه تامین کنسانتره برای صنعت فولاد خراسان رضوی مرتفع می‌شود، از ابتدای شروع مسئولیت خود همواره بر لزوم فعال شدن پروژه کنسانتره سنگان (خواف) که متاسفانه سال‌ها متوقف شده بود، به عنوان یکی از ثروت‌های طبیعی خراسان رضوی تاکید داشته ام.

او افزود: با تزریق منابع مالی مورد نیاز، انجام این طرح از سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد و تامین مالی طرح واجد برخی الزامات حقوقی و مالی بود و سعی شد که با رعایت همه موازین و در عین حال، لحاظ حقوق و منافع طرفین، تفاهم‌نامه اخیر را برای سرعت بخشیدن به احداث این، طرح بزرگ منعقد کردیم.

مدیر‌عامل شرکت فولاد خراسان ادامه داد: با اجرای این پروژه، بخش عظیمی از دغدغه کمبود کنسانتره مرتفع می‌شود، که فولاد خراسان با دستیابی به مواد اولیه از توان بیشتری برای تولید فولاد و اشتغال‌زایی در منطقه برخوردار خواهد شد.

غفوری بیان کرد: خراسان به حق قطب سوم تولید فولاد کشور نام گرفته، که با توجه به حمایتی که از توسعه معدنی استان از سوی مسئولان خراسان رضوی در همه سطوح حاکمیتی وجود دارد، حق واقعی خراسانی‌ها از این ثروت خدادادی که در عرصه استان شان وجود دارد، با احداث کارخانه کنسانتره فولاد خراسان استیفا شود.

او تصریح کرد: امروز و با امضای این تفاهم‌نامه و به محض دریافت پیش‌پرداخت، قرارداد خرید تجهیزات با شرکت NCP آفریقای جنوبی منعقد خواهد شد که عملیات اجرایی شامل ساخت، حمل و نصب تجهیزات این پروژه در کمتر از ۲۴ ماه به سرانجام برسد.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت فولاد خراسان تاکید کرد: بسیاری از ارکان طرح اجرایی شده و ادامه کار هم قابلیت اجرای سریع را دارد. بخش پیچیده طرح  خرید چند تجهیز خاص است که امیدواریم با عقد قرارداد با شرکت NCP و همکاری کارفرما، خرید تجهیزات آغاز و مابقی کار‌ها نیز با موفقیت به سرانجام برسد.

تضمین ۲۵ ساله تامین خوراک فولاد خراسان

ابوالفضل ذبیحی‌حصاری مدیرعامل شرکت ایمپادکو گفت: معادن سنگان جزو ذخایر قابل اطمینان کشور است و فولاد خراسان با اجرای این طرح قیمت تمام شده تولیدات خود را کاهش و این اطمینان نسبی را به سهامداران خود خواهد داد که خوراک ۲۵ سال آینده مجتمع از این محل تامین شود.

او افزود: اجرای این گونه طرح ها دست کم ۳۶ ماه زمان می‌برد که گاه تا ۵۰ ماه هم به طول می‌انجامد، اما این‌که فولاد خراسان با مدیریت دکتر کسری غفوری در تلاش اند تا این طرح را در کمتر از ۲۴ ماه به فرجام برسانند، واقعاٌ بایسته قدردانی است.

مدیرعامل شرکت ایمپادکو ادامه داد: ایمپادکو در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد خراسان، تولید ۸۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی را نیز بر عهده دارد و امیدواریم با تلاش هیات‌مدیره، مساعدت مدیریت فولاد خراسان و شرکت ایریتک، در آینده نزدیک شاهد نهایی‌شدن قرارداد توسعه از ۸۰۰ هزار به ۱.۲ میلیون تن و ساخت و بهره‌برداری طرح توسعه در ۱۵ ماه باشیم.

ذبیحی در پایان، طرح ساخت کارخانه کنسانتره را یک حرکت ملی توصیف و اظهار امیدواری کرد که منطقه خراسان رضوی با حمایت همه‌جانبه مسئولان شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر باشد.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.