وزیر خارجه چین با هشدار به مقامات آمریکایی در زمینه موضوع تایوان اعلام کرد اظهارات اخیر آنان باعث تضعیف صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان می‌شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی این، وزیر امور خارجه چین درباره اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی در زمینه موضوع تایوان هشدار داد و گفت: چنین سخنانی باعث تضعیف صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان می‌شود.

وانگ یی این اظهارات را در واکنش به سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره مشارکت منطقه تایوان در سازمان ملل بیان کرد. وزیر امور خارجه چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ تاکید کرد که براساس قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل که با اکثریت قاطع در بیست و ششمین جلسه آن در سال ۱۹۷۱ به تصویب رسید، دولت جمهوری خلق چین تنها نماینده مشروع چین در سازمان ملل است، تایوان بخشی از سرزمین چین محسوب می‌شود و درباره این موضوع اجماع جهانی وجود دارد.

وانگ چالش‌های اخیر آمریکا را درباره موضوع تایوان، نقض تعهدات آمریکا در هنگام برقراری روابط دیپلماتیک با چین و بی توجهی به تصمیم کشور‌های عضو سازمان ملل در قطعنامه ۲۷۵۸ عنوان کرد.

وی همچنین هشدار داد کشور‌هایی که درصدد بر آیند اصل چین واحد را نادیده بگیرند، با عواقب آن مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار