معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:شرط حضور در دانشگاه دریافت دو دوز واکسن است همچنین ۴۶ درصد دانش آموزان دو دوز واکسن دریافت کرده اند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: ریاست جمهوری بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید داشتند و ما جلساتی با دوستان در وزارت آموزش و پرورش داشتیم و باید توجه داشت که رعایت ضوابط به عهده مدیران مدارس است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: واکسیناسیون شرط ورود و حضور در مدارس است همچنین باید تهویه هوا در محیط‌های آموزشی باید گردش داشته باشد و کادر آموزشی و رانندگان سرویس مدارس باید واکسینه شده باشند تا ما محیط ایمنی داشته باشیم و دانش آموزان بالای ١٢ سال باید واکسینه شده باشند و در کودکان زیر ١٢ سال والدین دانش آموزان و اولیای مدرسه باید واکسن تزریق کرده باشند.

حیدری اظهار کرد: تهویه، استفاده از ماسک و واکسیناسیون اولیای مدارس در کنار هم می‌تواند باعث شود محیط امنی داشته باشیم، وقتی ما اعلام می‌کنیم دانش آموزان با فاصله ١.۵ متر باید در کلاس حضور داشته باشند امکان حضور دانش آموزان هر روز در مدرسه نیست و دوستان در آموزش و پرورش برنامه ریزی می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره میزان واکسیناسیون دانش آموزان بیان کرد:٧۴ درصد یک دوز واکسن و ۴۶ درصد دانش آموزان دو دوز واکسن دریافت کرده اند و کامل واکسینه شده اند و تا بازگشایی مدارس این عدد به ٧٠ درصد خواهد رسید.

حیدری درباره بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: شرط حضور در دانشگاه دریافت دو دوز واکسن است و دغدغه ما خوابگاه‌هاست و فقط دانشجویان واکسینه شده در خوابگاه‌ها می‌توانند حضور پیدا کنند.

حیدری درباره برخی اخبار مبنی بر آغاز موج ششم در ایران اظهار کرد: از نظر جهانی موج جدید شروع شده است و در ایران هنوز شرایط نزولی بوده و موج ششم شروع نشده، اما وضعیت شکننده است، اما این دلیل آن نمی‌شود که سهل انگاری داشته باشیم و در صورت عادی انگاری احتمال تجربه زودهنگام موج ششم وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار