مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هشدار داد: اطلاعات لازم و کاملی از خودرو‌های حامل مواد خطرناک و شیمیایی که روزانه در سطح جاده‌های استان قزوین تردد می‌کنند، وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در نشست تخصصی امداد و نجات کارگروه پدافند غیرعامل با بیان اینکه اطلاعات لازم از خودرو‌های حامل مواد خطرناک در استان وجود ندارد، گفت: این موضوع، خیلی خطرآفرین است و متاسفانه کار آموزشی تخصصی و آکادمیک برای مواجهه با این موضوع نکرده ایم و اگر تلفات و حوادث بزرگی در این زمینه نداشته ایم لطف خداوند بوده است.

وی اظهار داشت: باید جلسات کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل را با برنامه ریزی و دستور کار برگزار کنیم تا بتوانیم با شناسایی دقیق مشکلات، راهکار‌های حل آن‌ها را نیز پیدا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: اهمیت نقش پدافند غیرعامل با حادثه اخیر در موضوع پمپ بنزین برای همه ملموس‌تر شد و لازم است برنامه کامل و جامعی در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل داشته باشیم.

وی افزود: پدافند غیرعامل پراکندگی، وسعت و اهمیت زیادی دارد و از منافع ملی و زندگی و مال مردم صیانت می‌کند و تلاش دارد از تبعات گسترده حوادث جلوگیری کند.

آصفی اظهار داشت: برای موفقیت در این حوزه نیاز به هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌ها و برگزاری جلسات مستمر با دستور کار‌های مشخص داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هشدار داد: در موضوع حمل مواد خطر آفرین توسط خودرو‌ها در استان هم اطلاعات و هم آموزش ما ناقص است و از این رو خسارات و تلفات دستگاه‌های امدادی مضاعف می‌شود.

آصفی افزود:، چون قزوین استانی صنعتی است و خیلی از کارخانجات استان، مواد خطرناک و شیمیایی دارند باید آموزش و اطلاعات لازم را در مورد آن‌ها داشته باشیم تا بتوانیم هنگام وقوع حوادث در مقابله با آن‌ها موفق عمل کنیم.

از هشتم تا چهاردهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیر عامل نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار