محموله هفت میلیارد ریالی تجهیزات پزشکی اهدایی بانک مهر ایران تحویل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا نجفی شجاع مدیر شعب بانک مهر ایران با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در دو مرحله در طرح شهید سلیمانی کمک‌هایی را در سطح کشور داشته، گفت : در مرحله اول ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال خریداری و در میان مراکز درمانی کشور توزیع شد.

او گفت : سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۳۴۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش پنج میلیارد ریال بود که این تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل و میان مراکز درمانی و بهداشتی استان توزیع شد.

نجفی شعاع افزود: در این مرحله ۱۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال خریداری شده که سهم استان از این میزان ۲۳۶ قلم کالا به ارزش هفت میلیارد ریال است.

مدیرشعب بانک مهر ایران استان کرمانشاه افزود: در مجموع طی این دو مرحله ۵۷۵ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال برای استان خریداری شده است.

نجفی شعاع با بیان اینکه «بانک مهر» همواره در حوادث گوناگون درکنار مردم استان بوده، گفت: در جریان زلزله هم سه ساختمان پزشکی را در گیلانغرب و قصرشیرین احداث کرده ایم که هم اکنون آماده بهره برداری است.

او با تاکید بر آمادگی هرچه بیشتر این بانک برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این آمادگی را داریم که با انعقاد تفاهم نامه‌هایی تسهیلاتی را در اختیار بیماران و پرسنل دانشگاه قرار دهیم.

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چنین اقداماتی فرهنگ سازی در راستای کار‌های خیرخواهانه در حوزه سلامت است.

او ارتقای سلامت جامعه را مشروط به مشارکت اجتماعی تمام آحاد جامعه دانست و افزود: بر این باوریم که سلامت جامعه را سه ضلع مردم، وزارت بهداشت و سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: کرونا نشان داد که انجام هر اقدامی در حوزه سلامت بدون همکاری مردم میسر نیست و اگر مردم همکاری نکنند مدیریت سلامت جامعه عملا امکان پذیر نیست.

مرادی به همکاری سازمان و نهاد‌های استان در زلزله سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و افزود: در این حادثه قرارگیری ارگان‌ها و سازمان‌ها و گروه‌های مختلف مردمی در کنار دانشگاه بود که موجب شد کار درمان مصدومان زلزله به سرعت انجام شود و آسیب‌های روحی آن‌ها کمتر شود.

او افزود: در جریان زلزله بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان قرارداد با خیرین سلامت جهت ساخت خانه‌های بهداشت و... منعقد شد که کمک خوبی به بهبود شرایط بهداشت و درمان در این مناطق بود.

 قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این برای دومین بار است که چنین اقدامی را از سوی بانک مهر ایران شاهد هستیم و امروز اقلامی که توسط این بانک اهدا شده میان مراکز درمانی و بهداشتی توزیع می‌شود.

او افزود: محموله کمک‌های امروز شامل برخی تجهیزات پزشکی از جمله ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز تک نفره، ۸۷ دستگاه ترمومتر دیجیتال و ۲۳ عدد بارکد خوان جهت استفاده در برنامه نسخه نویسی الکترونیک است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.