وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که آمریکا درصدد متقاعد کردن هند است تا از خاک آن برای اهداف نظامی در افغانستان استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که آمریکا پس از خروج از افغانستان در تلاش است تا هند را متقاعد کند که از خاک آن برای اهداف نظامی در افغانستان استفاده کند.

لاوروف در اظهارات خود گفت: «ما پیش‌بینی می‌کردیم که در افغانستان چه اتفاقی می‌افتد. رئیس‌ جمهور هنگام دیدار با پوتین در ژنو در ماه  ژوئن به بایدن هشدار داد که ما قاطعانه با تلاش شما برای توافق با کشور‌های آسیای مرکزی در مورد استقرار زیرساخت‌های نظامی در خاک آن‌ها به منظور اهداف سیاسی مخالفیم.»

او در ادامه با بیان اینکه آمریکا به کشور‌های همسایه افغانستان چنین پیشنهاد‌هایی داده است، افزود: «این کشور پیشنهادهایی را به پاکستانی‌ها نیز کرد و آن‌ها نپذیرفتند. ازبکستان علناً اعلام کرد که قانون اساسی این کشور مستقر کردن پایگاه‌های نظامی در خاک خود را پیش بینی نکرده است و رئیس جمهور قرقیزستان به طور قاطع با این پیشنهاد مخالف است.»

به گفته لاوروف، کشور‌های غربی نیز بر همسایگان افغانستان فشار آورده اند تا پناهجویان افغان را بپذیرند، اما کشور‌های آسیای میانه آماده ایجاد مراکز پناهجویان تنها با تضمین انتقال پناهجویان در آینده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار