یزدی روانشناس کودک و نوجوان در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آسیبهای اجتماعی دانش آموزان در شرایط آموزش مجازی اظهار کرد: وضعیت فعلی برای تحصیل دانشآموزان به ویژه در مقطع ابتدایی دشوار است البته این شرایط ممکن است مزایایی از جمله کاهش نگرانی های والدین بابت ایمنی در برابر کرونا را در پی داشته باشد.
او افزود: تمام معایب و محاسنی که ورود انسان به اجتماعات مختلف دارد باعث رشد انسان در بسیاری از ارتباطات او با افراد دیگر می شود، که متاسفانه کودکان به خصوص دانش آموزان ابتدایی در دوران آموزشهای مجازی از این موضوع محروم اند بنابراین ممکن است این دانش آموزان دچار آسیبهای اجتماعی بیشتری شوند.
یزدی ادامه داد: از جمله آسیبهای اجتماعی دانش آموزان، آسیب های آموزشی آن هاست که می توان به تغییر روشهای تدریس اشاره کرد همچنین این موضوع مشکلاتی را هم برای والدین که روش تدریس آن ها با دانش آموزان متفاوت بوده، ایجاد کرده است.
این روانشناس کودک و نوجوان گفت: در بسیاری از موارد دیده شده است که دانش آموز سال تحصیلی را طی کرده، اما پیشرفت در درسهای خود نداشته است و این موارد آسیبهایی هستند که دانش آموزان با آنها مواجه اند.
او ادامه داد: برای کاهش آسیبهای اجتماعی دانش آموزان خانوادهها مخصوصاً مادران که بیشتر به تحصیل فرزندان خود توجه میکنند بایدشرایط مناسبی را برای دانش آموزان ایجاد کنند؛ به این معنی که والدین باید خود را همگام با دانش آموزان و روشهای تدریس جدید پیش ببرند و سعی کنند نظم آموزشی را برای فرزندان خود به وجود آورد، همچنین کمکهای بیجا والدین به دانش آموزان باعث آسیبهای بیشتر به آنها میشود.
یزدی اظهار کرد: اگر به دانش آموزان در دوران آموزش مجازی اهمیت داده نشود قطعاً این دانش آموزان دچار آسیبهای اجتماعی در بحث آموزشی، پرورشی،نظم و تعادل می شوند.
انتهای پیام/
حالا با آموزش مجازی نمیمیرن