کاظمی گفت: الگوی بازگشایی مدارس از ابتدای آبان پایه گذاری شده است و از ۱۵ آبان هم مدارس دوره متوسط دوم بازگشایی می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مدیران مناطق آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: سامانه های آموزش و پرورش در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم را مدیریت می کند و به حد ثبات آموزش مجازی رسیده ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما از معلمی که به نیازهای اولیه خود محتاج است نمی توانیم انتظار تحول داشته باشیم امیدواریم در این دوره طلایی به جایگاه و منزلتی در کشور برسیم که یک معلم بدون محتاج بودن در جامعه زندگی کند؛ هم برای آموزش و پرورش و هم برای معلمان این یک درد بزرگ است که یک مدرس یک سال حق الزحمه خود را دریافت نمی کند.

او تصریح کرد: فرآیند و الگوی بازگشایی مدارس از ابتدای آبان ماه پایه گذاری شده است تا مدیران و معلمان خود را آماده کنند همچنین از ۱۵ آبان مدارس دوره متوسط دوم بازگشایی می شوند و مدارس دوره متوسط اول در اواخر آبان یا اوایل آذر بازگشایی خواهند شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: تقریبا صد درصد معلمان واکسینه شده اند همچنین نزدیک به ۷۴ درصد دانش آموزان مشمول نیز واکسن تزریق کرده‌اند.

او  ادامه داد: بازگشایی حضوری دوره ابتدایی هم شنبه در دستورکار بررسی در ستادملی کرونا قرار گرفته است. تابع تصمیمات و سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم.

کاظمی درباره مشکلات ناشی از توزیع نامناسب کتب درسی نیز گفت: بخشی از چالش‌هایی که در زمینه کتاب‌های درسی با آن مواجه بودیم به سامانه سیدا بازمی‌گشت که اکنون رفع شده است اما باید یک مرتبه بررسی و بازبینی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا آخرین توانی که داریم تلاش می‌کنیم و از حرکت باز نمی ایستیم گفت: هفته آینده جلسه‌ای پیرامون تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام برگزار خواهد شد؛ همچنین باید برای چهارسال آینده الگوی دقیقی برای ساماندهی نیروی انسانی داشته باشیم. با مجلس رایزنی کردم که میزان خرید خدمات را دو تا سه برابر افزایش دهیم.

او افزود: در دستورکار داریم که فضای های آموزشی را در کشور گسترده تر کنیم که این موضوع علاوه بر مدارس شامل فضاهای آموزشی تفریحی نیز می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: فرآیند کتب درسی دارای مشکلات و چالش هایی است که در برنامه های وزارت آموزش و پرورش هست که باید فرآیند جدیدی برای آنها تشکیل شود.در سه حوزه باید در وزارتخانه فعال تر و با برنامه تر شویم که شامل رفاهیان، نیروی انسانی است.

او تصریح کرد: باید کسری نیروی انسانی در کشور به طور کامل در وزارت آموزش و پرورش از بین برود که در همین راستا اقداماتی را انجام داده ایم که وزیر بعدی از مهر ماه سال آینده با ۷ هزار نیروی جدید مواجه خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
در شرایط کنونی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها کار کاملا اشتباه و خطرناکی هست و سبب موج سهمگینی از کرونا و مرگ و میر میشه خواهشا از بازگشایی در شروع پیک ششم اجتناب کنید تا کشور بیشتر از این متضرر نشود
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۳:۵۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
من کاری ندارم ولی خبری از مدرسه اومدن نیست.
آموزش مجازی و آنلاین بهترین شیوه آموزشی برای تمام سنین در جهانه.
1)میتونید تدریس ها و فیلم های ذخیره شده از اساتید رو بار ها نگاه کنید
2) امکان صحبت با دبیر و پرسش سوالات از PV
3)نبود فحاشی و قلدری ارازل و اوباش دبیرستان که روح و روان بقیه دانش آموزان رو بهم میریزن.
4) بودن جزوه ها و مقاله ها در قالب PDF
5) حذف هزینه های اضافی از جمله لوازم تحریر و آژانس و کیف و...(صرفه جویی هزینه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
کسی بچه اش رو نمیفرسته.
الکی خودتون رو خسته نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
آموزگار یک دبستان روستایی هستم.به دلیل جمعیت زیاد،کلاس ها را ترکیبی (مجازی-حضوری) کردم.خودم هر روز میرم اما بچه ها یک روز در میان گرو هاشون میان.به خدا اولیاء اعتراض میکنن که چرا همشون همزمان و هر روز نمیارین مدرسه؟میگم جا نیست.میگن خب چرا یک نفری نشستن؟ بیان 2 نفری کنار هم بشینن.شما بگین من چی جوابشون بدم!
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۳:۴۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
مثل اینکه باید وزیر آموزش و پرورش از ریاست خداحافظی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۳:۴۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
واکسن ها به درد سطل آشغال میخورد
هنوز هم روزی صدها نفر دارن میمیرن
ولی اگر آموزش مزخرف حضوری دوباره شروع بشه.

در کلاس های خفه و دربسته که 20 نفر نفس میکشن. امکان نداره ویروس پخش نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
من نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
مدارس منطقه ما که از اول مهر باز شدن.اما متاسفانه بخاطر تعطیلی های سال گذشته،پایه دوم ابتدائی هنوز پایه اول هستن.و پایه سوم هنوز پایه دوم هستن.من معلم یکی از روستاهای شهرستان ایوان بنام باسکله هستم.پایه اول و دوم و سوم.دارم.پایه اول که هیچ مشکلی ندارن.اما 3 دانش آموز پایه دوم دارم که متاسفانه دو نفر دیگه رو دارم دوباره نشانه ها را آموزش میدم و از کتاب اول ابتدایی بهشون تکلیف میدم و روخوانی کتاب فارسی پایه اول بهشون میدم.بنابر این پایه دوم برای من به اندازه 2پایه زحمت دارن.اصلا دوست ندارم بشنوم باید مدرسه را تعطیل کنم.اگر زنده ماندم این 3 پایه را تا آخر سال بصورت ترکیبی آموزش میدم.ان شاء الله که این مجوز به من داده بشه.به نظر من 2 روز در هفته برای پایه اول خیلی مناسبه.اگر همه دانش آموزان هر روز به صورت 3 پایه میومدن مدرسه این همه وقت نصیب پایه اول نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
من از اول مهر مدرسه را حضوری کردم با زیر 30 دانش آموز.اما چون کلاس ها کوچیک بودن مجبور شدم ترکیبی کنم.اما کاش شروع کلاس ها بجای 8 تا 10،تغییرش میدادن به 10 تا 12 و آموزش های تلویزیونی هم از1 تا 3 میذاشتن.فردا که زمستان بشه ساعت 8 خیلی هوا سرده و قطعا آمار سرماخوردگی میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
معلوم نیست این آقای وزیر یا سرپرست را قوطی کدام عطاری درآوردند اما ما برای جان خود و خانواده مان ارزش قائل هستیم تا کرونا ریشه کن نشود بچه ها را مدرسه نمیفرستیم حالا یکسال هم عقب بیافتند ایرادی ندارد حالا اینهایی که لیسانس و فوق لیسانس و دکترا گرفتند چه گلی به سرشان زده شده و نکته بعدی هم انشاله مدرسه ها را اگر بازکردید نهایتش یکماه بعد نتیجه اش معلوم میشود
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۰۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
هنوز خیلی از دانش آموزان واکسن نزدند و پدر و مادراشونم اجازه بهشون نمی دهند تا رفع کامل کرونا به مدرسه بروند و به واکسن زدن هم هیچگونه اعتقادی ندارند ولی ایمنی بهداشت عمومی را رعایت می کنند برای اینکه به آن دست از دانش آموزان که واکسن نزدندظلم و ستم نشود که اولییشان اجازه بهشان نمی دهند که به آموزش حضوری در مدارس بروند بخاطر حفظ جان فرزندانشان ، شما مسئولان خردمند و بصیر باید آموزش مجازی و تلویزیونی را قطع نکنید و تا پایان سال تحصیلی به قوه خودش ادامه دهد تا آنان هم از تحصیل علم در خانه هایشان جا نمانند و نباید عدم حضورشان در مدارس غیبت برایشان محسوب شود تا عدالت اجتماعی اسلام ناب محمدی ص در این خصوص برقرار شود و حق الناس گریبانتان نی افتد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
مهارت اموزان بیسواد را میریزن تو مدارس جالبه دانشگاه فرهنگیام مهارت اموزان را یکساله درس میده اخرش که نمره نمیارن حراست اساتید را مجبور میکنه نمره بدن برن واقعا بیسوادن - فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که 4 سال درس میخونن باسودادند ولی مهارت اموزها نه اصلا سواد ندارند خدا بداد بچه های مقطغ ابتدایی برسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ابتدایی‌ها رو بیخیال! عمرا تا شرایط بطور کامل درست نشه، هرگز نمیذارم فرزندم به مدرسه بره سلامتیش از همه چیز واسم مهم‌تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شما که بهت نمی خوره دانش آموز دبستانی داشته باشی، شاید فرزندان یا نوه هایت داشته باشند لطفا کاری رو که بلد نیستید و باید اپیدمیولوژیست ماهر تصمیم بگیره رو واردش نشوید که مایه تاسف خواهد شد. من که فرزندم رو به صورت فیزیکی به مدرسه نمی فرستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بابا من نمیدونم کسی الان اینو میخونه یا نه
من خودم دانش آموزم بخدااااااااااا همه یییییییییییی بچه ها میخوان برگردن مدرسه
حالمون بهم خورد از این وضعیت
بابا بقرآن من 12 ساعت درس پیش دوستام رو به 1 ساعت درس تو خونه ترجیح میدم
بچه اولا واکسن زدن دوما اصلا مرگ زیر 15 سال بخاطر مرونا تاحالا تو ایران نداشتیم
همش فقطططططط به والدین توجه میکنید
یکم هم مارو بفهمید تا کی وای جون بچمون در خطره واییییی
بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
داغی نمیفهمی چی داری میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
تو بایستی به حرف بزرگترت گوش کنی درسته کرونا روی بچه ها اثر نداره ولی به خانوادت انتقال میدی مامان و بابات دچار میشوند پس بی تربیت دیگه نیایی جایی که به سن تو قد نمیده اظهار نظر بکنی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
تو بیمار مبتلا به کرونا رو دیدی؟ بچه ها میگیرن ولی آمار مرگ پائینه ، ولی بالاترین انتقال ویروس را به عنوان مخرن دارن . .اکسن ها هم داستان هستن! اگه مدارس باز شن ، یک دانش آموز بیمار حداقل 200 تا خانواده سه نفری را بیمار میکنه و مطمئن باش از اینها بالای 3 درصدشون می میرن. شاید از فامیلها ، بابا بزرگ مامام بزرگا و......
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۲۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

کل مدارس با توجه به پروتکل های فاصله اجتماعی و با تمام امکانات شامل
کتب درسی از ۱۵ آبان بازگشایی خواهند شد ، وزارت آموزش و پرورش
جمهوری اسلامی ایران موظف به تهیه وسایل کمک آموزشی برای آن دسته
از دانش آموزان که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه حضور در مدرسه را ندارند می باشد ،

این موضوع به تأیید یونیسف رسیده و سند ثبت شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
یونیسف چیکارس؟ تو کشور ما واکسن کودکان وجود ندارد. تو دنیا هم تازه FDA امریکا می خواهد مجوز صادر کنه برای فایزر، لطفا توی این زمینه عجله نکنید که چوبش رو فقط مردم می خورند نه شمایی که فقط دستور بلدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دکتر کاظمی ما معلمان موبایل نداریم برای آموزش، در کدام مشاغل از وسایل شخصی برای کارشان استفاده می کنند مردم باید قدر معلمان را بدانند و مجلس و دولت هم قانون رتبه بندی را بعد از ده سال تصویب و اجرا نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
در صورت بازگشایی و حضوری دانش آموزان آمار بالا می رود پشیمان می شوید و مطمنا دوباره غیر حضوری می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اصلا شک نکن هزاران نفر داغدار و بیمار و عزا دار میشن. داستان اینا قضیه ملانصرالدین هست که دروغ خودشونو باور میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بی کفایتی شما برای خود نمایی خودتون بجه های ما رو به کشتن میدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خدا خیرتات بدهد مدارس را باز کنید بچه های ما هیچی بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ضمن سلام و ارادت خدمت تمام معلمان دلسوز و فداکار ، ولی ای کاش حتی پس از باز گشایی مدارس سیستم تدریس مجازی و نظارت والدین بر کلاس ها همچنان پابرجا باشه که بسیار مفید است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بچه های ابتدایی هنوز واکسن نزدن چطور میگن ۷۰ درصد می تونن سلامتی بچه ها را تضمین کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
فک میکنم منظور متوسطه دومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
وای خدا براتون خوب بخواد باز کنید بریم مدرسه از دست این شاد نجات پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
برو برادر من اول تکلیف این روند رو به رشد بیماران رو روشن کن بعد به فکر به کشتن دادن بچه های مردم باش بی تدبیرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اینا واقعا چی میزنن ملت همه دارن میمیرن بعد به فکر باز کردن مدارس و دانشگاه ها هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
مافیا داداش! مافیای آموزشی نشنیدین؟ میدونید برخی خواص از بازگشایی مدارس چه نونی میخورن ؟!!