نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات لایحه مقاوله نامه بازرسی کار موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزئیات لایحه مقاوله نامه بازرسی کار با ۱۶۹ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نیز در موافقت با این لایحه بیان کرد: اصول ۷۷، ۱۲۵ و ۱۳۹ قانون اساسی در ابتدای مقاوله نامه ایمنی کار دیده شده است. همچنین در کنفرانس عمومی بین المللی کار، طرح ایجاد سامانه بازرسی به تصویب رسیده است که کشور‌های عضو فرآیند کاری آن را بعد از تصویب در دولت و مجلس اجرایی می‌کنند. سامانه بازرسی کارگاه‌های صنعتی، کاملا دولتی است و توسط افراد دولتی انجام می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: عقلای عامل به این مقاوله نامه موافق هستند، در جزئیات نیز مواردی وجود ندارد که بخواهیم با آن مخالفت کنیم.

در ماده واحده لایحه مذکور آمده است: مقاوله نامه بازرسی کار ۱۹۴۷ (۱۳۲۶) (شماره ۸۱) مشتمل بر یک مقدمه و سی و نه ماده به شرح پیوست، تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده می‌شود.

تبصره ۱- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مقام مرکزی موضوع ماده (۴) این مقاوله نامه تعیین می‌شود.

تبصره ۲- آیین نامه اجرایی این قانون، متضمن موارد استثنای موضوع مقاوله نامه، ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

تبصره ۳- رعایت اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این قانون، الزامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
لطفا توضیح بدین مقاوله نامه چی هست
آخرین اخبار