الهی راد گفت: طی نیمه نخست امسال دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای رفع و پیشگیری از سوءتغذیه در کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی  بابیان اینکه هم‌اکنون ۴ هزار و ۲۸۸ کودک مبتلابه سوءتغذیه و مادر باردار و شیرده از خدمات غذایی و سلامت این نهاد بهره‌مند هستند گفت : از ابتدای امسال تاکنون، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای رفع سوءتغذیه این افراد هزینه شده است.


بیشتر بخوانید 


او با یادآوری اینکه این مادران و کودکان به‌صورت ماهانه سبد غذایی دریافت می‌کنند گفت : ارزش این سبد، ۱۰۰ هزار تومان در ماه است که در بن کارت این افراد شارژ می‌شود و با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد می‌توانند سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، تن ماهی و سویا را تهیه کنند.

او بابیان اینکه اکنون دو هزار و ۸۸۸ مادر باردار و شیرده نیازمند در استان شناسایی‌شده‌اند که مبتلابه سوءتغذیه هستند، شمار کودکان مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت این نهاد را نیز هزار و ۳۴۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: مادران و کودکان دچار سوءتغذیه توسط مراکز بهداشت و درمان استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

او افزود: دوره پایش سلامت کودکان مبتلابه سوءتغذیه هر شش ماه یک‌بار است که در صورت سلامت از حمایت این طرح خارج و افراد جدید جایگزین می‌شود و همچنین مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.