رئیس شورای ملی زعفران مطرح کرد؛

تولید عصاره زعفران برای اولین بار در خراسان جنوبی/ بورسی شدن زعفران، راهی برای حمایت از کشاورزان است

احتشام گفت: با بورسی شدن زعفران، کشاورزان اطمینان خاطر بیشتری نسبت به فروش محصول خود دارند.

احتشام رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در خصوص میزان برداشت زعفران در خراسان جنوبی گفت: امسال میزان برداشت محصول در استان کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی دارد.

او با اشاره به بورسی شدن زعفران افزود: این اتفاق یک امر مبارک و خوب است که در جهت حمایت از کشاورزان و به منظور ذخیره بهداشتی زعفران صورت گرفته است.

 احتشام اظهار کرد: بورسی شدن زعفران چندین مزیت از جمله حفظ کیفیت زعفران به دلیل نگهداری بهداشتی در انبارها، شفافیت قیمت و سپرده شدن کالا برای کشاورز دارد.

رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه زعفران‌های موجود در بورس از بهترین کیفیت برخوردار هستند، تصریح کرد: این امر منجر به تشکیل زنجیره ارزش می‌شود.

از تولید نوشیدنی تا عصاره زعفران در شرایط سرد

احتشام رئیس شورای ملی زعفران در خصوص فرآوری طلای سرخ در خراسان جنوبی گفت: در واحد فرآوری تروند، چندین محصول از زعفران تولید می‌شود.

او افزود: نوشیدنی زعفران یکی از این محصولات است که در طعم‌های متفاوت تولید می‌شود و قرص جوشان، آدامس و پودر زعفران نیز در حال تولید است.


بیشتر بخوانید


احتشام بیان کرد: یکی از جدیدترین محصولات این واحد تولیدی، استرکت یا عصاره زعفران با تولید در شرایط سرد است که برای اولین بار تولید می‌شود.

رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه استرکت زعفران قابلیت استفاده در صنایع غذایی را دارد، عنوان کرد: این محصولات در حال تولید انبوه است و حتی صادر می‌شود و به زودی نیز شامپو و کرم زعفران در این واحد تولید خواهد شد.

هزینه های بسته بندی افزایش یافته است

احتشام رئیس شورای ملی زعفران در خصوص مشکلات حوزه زعفران گفت: هزینه‌های بسته بندی افزایش بسیار زیادی داشته و این امر سبب دلسردی صاحبان واحد‌های تولیدی شده است.

افزایش هزینه های تولید، سبب دلسردی کشاورزان از بسته بندی محصول می شود

او افزود: مشکلی که در حال حاضر در حوزه زعفران وجود دارد، تصمیم گیری‌های غلطی است که انجام می‌شود و کوتاهی‌هایی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

احتشام تصریح کرد: در دولت قبل طرح جامع جهش تولید زعفران تدوین و تحویل دولت شد، اما برگشت داده شد و دوباره در حال ارائه این طرح هستیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.