گشایش نمایشگاه پوستر « آمریکا شیطان بزرگ » در حوزه هنری آذربایجان غربی

به مناسبت ۱۳ آبان نمایشگاه پوستر « آمریکا شیطان بزرگ » در حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، به مناسبت ۱۳ آبان و همزمان با روز دانش آموز نمایشگاه پوستر« آمریکا شیطان بزرگ » در نگارخانه پله حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۱۶ عنوان اثر پوستر از هنرمندان برجسته کشور با موضوع سیاست های ضد بشری آمریکا در جهان، پایمال شدن حقوق بشر توسط حکومت آمریکا و معرفی حقوق بشر آمریکایی در قالب پوستر و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این خصوص به نمایش گذاشته شده است. همچنین تهدید صلح جهانی و مجاهدتهای ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در راستای بیرون کردن آمریکای شیطان صفت از کشور که سالهای سال با شعار حقوق بشر ایران را غارت کرد و مبارزه با زیاده خواهی آمریکاییان از دیگر موضوعاتی هستند که در آثار ارائه شده در این نمایشگاه می باشد.

روز ۱۳ آبان که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز« مبارزه با استکبار» نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ شمسی ، اعتراض و تظاهرات دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان سه واقعه تاریخی است که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده اند. گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۰ آبان ماه جاری برای بازدید علاقمندان دایر میباشد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوزه هنری ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.