معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در حال حاضر ۷۰۰ نیروی راهدار در استان با توجه به ورود به فصل بارش‌ها در ۵۲ راهدارخانه ثابت و ۶ راهدارخانه فصلی مستقر خواهند شد.

علیرضا راستیار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از آمادگی برای اجرای طرح راهداری خبر داد و اظهار داشت: عملیات راهداری زمستانی سال جاری با ۵۲ راهدارخانه ثابت، ۶ راهدارخانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری اجرایی می‌شود.

او افزود: ۴۳۰ انواع دستگاه ماشین آلات راهداری (سبک، نیمه سنگین و سنگین) و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب در کنار بهره گیری از ۷۰۰ نیروی راهدار مجرب عملیات‌های راهداری زمستانی در سرتاسر استان را پوشش می‌دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی فارس با بیان اینکه در استان فارس ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌ها برفگیر و نیازمند عملیات راهداری زمستانی است، ادامه داد: هم چنین ۵۴ گردنه و ۴۱ مقطع مه گیر در استان نیازمند عملیات‌های راهداری زمستانی است که می‌بایست برای تردد کاربران جاده‌ای ایمن و روان باشند.

راستیار بر لزوم انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولان ذی ربط استانی جهت آمادگی و اقدامات مورد نیاز در طرح راهداری زمستانی امسال تاکید کرد و افزود: در طرح راهداری زمستانی هم چنین تعامل دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای با همدیگر مثل راهداری، پلیس، هواشناسی، اورژانس و … از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول تصریح کر: برف روبی، جلوگیری از یخ زدگی، یخ زدایی، امداد رسانی به کاربران جاده‌ای و نهایتا برقراری تردد ایمن و روان از جمله اقدامات اصلی در طرح راهداری زمستانی است.

او در پایان تصریح کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات آخرین وضعیت راه‌ها و انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.