رئیس هلال احمر شهرستان عسلویه گفت: یک گروه کوهنوردی پس از بارش باران در کوه‌های اخند دچار حادثه شدند که یک نفر فوت کرد و ۴ نفر هم مصدوم شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد وفایی رئیس شعبه هلال احمر شهرستان عسلویه بیان کرد: بر اثر بارش باران و لغزندگی در کوه‌های اخند این شهرستان، یک گروه کوهنوردی که از شهرستان بوشهر به آبشار درزو رفته بودند دچار حادثه شدند.

او افزود: ساعت ۱۷ جمعه ١۴ آبان ١۴٠٠ با اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات جمعیت هلال احمر استان بوشهر ١۵ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان عسلویه همراه با ١۵نفر از تیم امداد و نجات کوهستان لامرد استان فارس به محل حادثه اعزام شدند که با توجه به نبود سامانه ارتباطی در مکان حادثه، تاریکی شب و سخت‌گذر بودن مسیر، امداد رسانی با مشکل روبه‌رو شد.

بارش باران و آبگرفتگی در کوه‌های عسلویه/ یک کوهنورد فوت کرد ۴ نفر مصدوم شدند

رئیس هلال احمر عسلویه بیان کرد: ٢ کوهنورد از هیات کوهنوردی شهرستان عسلویه و ۴نفر از نیروهای ایمنی و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در زمان عملیات جستجو به گروه‌های عملیاتی اضافه شدند.

وفایی بیان کرد: عملیات جستجو و نجات ساعت ٧:٣٠ امروز با تحویل جسد و مصدومین به مقامات انتظامی و اورژانس به پایان رسید.

بارش باران و آبگرفتگی در کوه‌های عسلویه/ یک کوهنورد فوت کرد ۴ نفر مصدوم شدند

او گفت: فوتی این حادثه دختری ٢٠ ساله بود که جسد او منتقل شد و ۴ نفر مصدوم شده بودند که برای انتقال به بیمارستان به اورژانس تحویل داده شدند.

در خبر اولیه این حادثه، هلال احمر تعداد مصدومان را ۵ نفر اعلام کرده بود که در خبر تکمیلی این عدد اصلاح  و ۴ نفر عنوان شد.

بارش باران و آبگرفتگی در کوه‌های عسلویه/ یک کوهنورد فوت کرد، ۴ نفر مصدوم شدند

در همین حال فرماندار عسلویه در گفت و گو با صداوسیما اعلام کرده است: علت جان باختن کوهنورد بوشهری در کوه‌های  عسلویه در دست بررسی است.

عبدالنبی یوسفی افزود: ۳ تن از کوهنوردان حادثه دیده با شرایط بدی که داشتند به بیمارستان منتقل شدند و نفر چهارم شرایط مناسبی داشت.


بیشتر بخوانید


عصر دیروز در برخی نقاط در شهرستان‌های عسلویه، جم و کنگان واقع در جنوب استان باد شدید وزید و باران و تگرگ بارید.

سامانه بارشی بعدازظهر پنجشنبه وارد استان بوشهر شد و هواشناسی از چند روز پیش درباره فعالیت آن هشدار داده بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.