رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حدود ۶۹ درصد مردم استان دز اول و ۴۰ درصد نیز دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فرزین رضاعی رییس داشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: آمار واکسیناسیون کرونا در استان کردستان پاین است و از این حیث کردستان جزو سه استان پایین کشور است.

رضاعی افزود: جمعیت هدف استان کردستان برای زدن واکسن کرونا یک میلیون و ۳۴۶ هزار نفر است که تاکنون حدود ۶۹ درصد دُز اول واکسن کرونا و ۴۰ درصد در دُز دوم را دریافت کرده اند.

او اظهار کرد: از روز اول شیوع کرونا در استان کردستان تاکنون ۴۲۶ هزار و ۳۵ نفر بستری شده اند و از این تعداد ۳۴۷ هزار و ۲۸۷ نفر بهبود کامل یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از لحاظ جمعیت شهری در خصوص تزریق واکسن کرونا بیجار با ۹۲ درصد در دُز اول و ۶۶ درصد در دُز دوم بیشترین استقبال و مریوان با ۵۶ درصد در دُز اول و ۲۶ درصد در دُز دوم کمترین استقبال را داشته اند.

رضاعی اعلام کرد: کل جمعیت هدف روستایی استان کردستان برای تزریق واکسن کرونا ۱۸۷ هزار نفر است که تاکنون ۵۶ درصد آن‌ها دُز اول این واکسن را دریافت کرده اند و روستا‌های دیواندره با ۸۵ درصد و مریوان با ۳۳ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین استقبال را از واکسن کرونا داشته اند.

او از دریافت ۱۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا برای استان خبر داد و گفت: دغدغه متقاضیان واکسن آسترازنکا در استان کردستان رفع شده و هر کس خواهان این واکسن است می‌تواند در مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا آن را تزریق کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از واکسینه شدن ۷۵ درصد از دانش آموزان استان و ۳۳ درصد مادران باردار در برابر ویروس کرونا خبر داد و گفت: از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۱۲۴ هزار و ۵۶۳ نفر آن‌ها دانش آموز هستند.

رضاعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بانه و دیواندره در وضعیت قرمز، سروآباد زرد و مابقی شهر‌ها در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و اگر شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه باشند میزان جان باختگان کرونا در استان روز به روز افزایش خواهد یافت.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.