رئیس اداره منابع طبیعی شیراز گفت: بزرگترین باند قاچاق چوب‌های جنگلی در شهرستان شیراز شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی شیراز گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان خرید و فروش چوب و هیزم درختان جنگلی بلوط به دام افتادند.

او افزود: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حمل و قاچاق چوب و هیزم جنگلی در این شهرستان بلافاصله هماهنگی‌های لازم با عوامل قضائی انجام و در نهایت با همکاری نیرو‌های انتظامی و امنیتی طی عملیاتی نامحسوس انبار چوب و هیزم جنگلی دپو شده کشف و عاملان اصلی باند قاچاق چوب به سرکردگی آقای (ح - ر) شناسایی و تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شیراز اظهار داشت: در این راستا بیش از ۸ تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز تصریح کرد: متخلفان با تعدادی خودروی سواری اقدام به حمل و انتقال چوب و هیزم‌های جنگلی از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های مجاور به منطقه گویم کرده بودند که با تلاش مأموران منابع طبیعی شهرستان شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند.

رضایی ضمن هشدار جدی به قاچاقچیان حمل چوب و هیزم جنگلی تصریح کرد: بر اساس ماده ٤٢ و ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، قطع نهال و درخت و نیز حمل چوب، هیزم و ذغال درختان جنگلی بدون مجوز حمل ممنوع و مرتکبین این عمل مجازات می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز ضمن قدردانی از مقامات قضائی و انتظامی در این عملیات اظهار امیدواری کرد: با مدیریت صحیح و مطلوب جنگل‌ها، شاهد احیا، توسعه و حفاظت بیش از پیش از این عرصه‌های ملی باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار